Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer jeszcze dłuższe. Wersja L wjeżdża na salony

Jeep wydłuża modele Wagoneer i Grand Wagonner. Do tego ta pierwsza odmiana zyskuje nową wersję - Carbide.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Nowe Jeepy są duże. Jednak amerykanom to nie wystarczyło i wprowadzili odmianę L. Teraz spokojnie mogą nawiązać walkę na długość z Escaladem ESV.

Zobacz wideo Co oferuje nowy Jeep Compas? Recenzujemy

Podstawowa informacja jest taka, że wersje L mają dodatkowe 17,78 cm większy rozstaw osi i 30,48 cm więcej ogólnej długości. Zwiększona długość to 0,4474 m3 więcej za trzecim rzędem siedzeń. Daje to 1,252 m3 ogólnej przestrzeni załadunkowej. Jeśli natomiast złoży się drugi i trzeci rząd siedzeń to właściciele otrzymają 3,7067 m3 miejsca do przechowywania rzeczy.

Jeśli chodzi o kwestie estetyczne, to warianty L niewiele różnią się od standardowych. Wewnątrz znajdują się cyfrowe wskaźniki, ekran informacyjno-rozrywkowy, wyświetlacz dla pasażera i system rozrywkowy dla osób w tylnych rzędach. Jeśli to za mało, dostępny jest również 10-calowy wyświetlacz head-up i cyfrowe lusterko wsteczne.

Dostępne są wersje 7- i 8-osobowe. W zależności od potrzeb w drugim rzędzie może znaleźć się kanapa lub dwa siedzenia kapitańskie. Osoby w trzecim rzędzie do dyspozycji mają dwa schowki o pojemności 1,8 L.

System audio to 19-głośnikowy zestaw stereo McIntosh MX950, który jest opcjonalny w Wagoneer L Series III i standardowo w Grand Wagoneer L Series I i Series II. Ponadto 23-głośnikowy zestaw McIntosh MX1375 jest dostępny dla Grand Wagoneer L Series II i jest standardem w wersjach Grand Wagoneer L Obsidian i Series III.

Zarówno Wagoneer L, jak i odmiana Grand zasilane są rzędowym sześciocylindrowym silnikiem Hurricane o pojemności 3,0 l z podwójnym turbodoładowaniem. W Wagoneer L, jednostka napędowa wytwarza 425 KM i 635 Nm momentu obrotowego. Grand Wagoneer L ma 516 KM i 678 Nm. Niezależnie od mocy, jednostka napędowa łączy się z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Dostępne są trzy systemy napędu na cztery koła. Quadra-Trac I ma jednobiegową skrzynię rozdzielczą. Quadra-Trac II ma dwubiegową skrzynię rozdzielczą i może skierować nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego na koło o największej przyczepności. Quadra-Drive II ma z tyłu elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz czujniki, które mogą przewidywać sytuacje słabej przyczepności i proaktywnie regulować rozdział momentu obrotowego.

Wagoneer L jest standardowo wyposażony w zawieszenie na sprężynach śrubowych. Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift jest opcjonalne, ale jest standardem w Grand Wagoneer L. System ma pięć ustawień wysokości, w tym jedno, które podnosi jazdę o 5,08 cm, co daje łącznie 25,4 cm prześwitu.

Jeep dla Wagoneera wprowadza również specjalną wersję Carbide. Charakteryzuje się czarnym wykończeniem na kołach, grillu, lusterkach i przy światłach. Wewnątrz deska rozdzielcza i panele drzwiowe mają wykończenie, które Jeep nazywa „techniczną hydrografiką". Tapicerka siedzeń jest w kolorze Global Black z przeszyciami w kolorze Smoke, a podsufitka również jest czarna. Model jest standardowo wyposażony w panoramiczny dach z trzema szybami.

Wersja Carbide wejdzie do sprzedaży jeszcze tej wiosny, odmiany L pojawią się w drugiej połowie tego roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.