Wodór Toyoty napędza autobusy. Tak jest w Barcelonie

Na ulice Barcelony wyjada elektryczne autobusy zasilane ogniwami wodorowymi od Toyoty. Mają zużywać 20 kg wodorów dziennie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Barcelona chce być zielonym miastem. Z tego powodu zakupiła 8 autobusów elektrycznych z ogniwami paliwowymi od Toyoty.

Zobacz wideo Toyota Mirai - wybieramy się w podróż do przyszłości samochodem elektrycznym zasilanym wodorem

Zamówienie zrealizował portugalski producent CaetanoBus, którego Toyota jest współwłaścicielem od 2020 roku. Autobus H2.City Gold był pierwszym europejskim produktem, który otrzymał technologię wodorową Toyoty. Pierwszy z autobusów już trafił do stolicy Katalonii i po serii testów trafi do użytku publicznego.

Wodorowe autobusy będą tankowane w pierwszym w Hiszpanii zakładzie produkcji zielonego wodoru, który firma Iberdrola uruchomiła w pobliżu zajezdni autobusowych w Strefie Wolnego Handlu w Barcelonie.

H2.City Gold ma 12 m długości, szerokość 2,5 m, wysokość 3 458 mm i mieści do 87 pasażerów. Silnik elektryczny o mocy 180 kW (245 KM) jest zasilany ogniwami paliwowymi Toyoty o mocy 60 kW. Autobus otrzymał 5 kompozytowych, 312-litrowych zbiorników, które łącznie mieszczą do 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. Zatankowanie ich do pełna trwa 9 minut. Pojazd zużywa około 6 kg na 100 km, a jego średni zasięg wynosi 400 km.

Portugalska grupa Salvador Caetano jest jednym z najstarszych partnerów Toyoty w Europie – ich współpraca trwa od ponad 50 lat i obejmuje m.in. produkcję oferowanego poza Europą Land Cruisera serii 70.

Więcej o: