Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Barcelona chce być zielonym miastem. Z tego powodu zakupiła 8 autobusów elektrycznych z ogniwami paliwowymi od Toyoty.
Zamówienie zrealizował portugalski producent CaetanoBus, którego Toyota jest współwłaścicielem od 2020 roku. Autobus H2.City Gold był pierwszym europejskim produktem, który otrzymał technologię wodorową Toyoty. Pierwszy z autobusów już trafił do stolicy Katalonii i po serii testów trafi do użytku publicznego.
Wodorowe autobusy będą tankowane w pierwszym w Hiszpanii zakładzie produkcji zielonego wodoru, który firma Iberdrola uruchomiła w pobliżu zajezdni autobusowych w Strefie Wolnego Handlu w Barcelonie.
H2.City Gold ma 12 m długości, szerokość 2,5 m, wysokość 3 458 mm i mieści do 87 pasażerów. Silnik elektryczny o mocy 180 kW (245 KM) jest zasilany ogniwami paliwowymi Toyoty o mocy 60 kW. Autobus otrzymał 5 kompozytowych, 312-litrowych zbiorników, które łącznie mieszczą do 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. Zatankowanie ich do pełna trwa 9 minut. Pojazd zużywa około 6 kg na 100 km, a jego średni zasięg wynosi 400 km.
Portugalska grupa Salvador Caetano jest jednym z najstarszych partnerów Toyoty w Europie – ich współpraca trwa od ponad 50 lat i obejmuje m.in. produkcję oferowanego poza Europą Land Cruisera serii 70.