Mała i szalona Toyota GR Yaris. Ma tylko 3 cylindry, ale 500 KM pod maską

Trudno w to uwierzyć, ale z silnika 1.6 i trzech cylindrów można wycisnąć 500 koni mechanicznych. Żeby zapanować nad tą szaloną Toyotą GR Yaris, trzeba było przeszczepić układ hamulcowy z "japońskiej godzili".

Toyota GR Yaris w seryjnym wydaniu potrafi dostarczyć wielu emocji z jazdy. Jednak to nie przekonało ludzi z Severn Valley Motorsport. Brytyjczycy mają swoją definicję radości z jazdy i postanowili trochę podkręcić małego hatchbacka.

Więcej ciekawostek na temat motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt by w to nie uwierzył. Z trzycylindrowego silnika o pojemności 1,6-litra udało się wydobyć 500 KM! Pod warunkiem, że w baku znajdzie się wyścigowe paliwo. Gdy GR Yaris jest zatankowany Pb98 – dostarcza 420 KM maksymalnej mocy.

Pod maską dokonano kilku przeróbek. Zainstalowano hybrydową turbosprężarkę, nowy układ wydechowy, karbonowy dolot, nową odmę oraz specjalnie zmodyfikowane oprogramowanie ECU. Żeby okiełznać taką moc, w takim małym samochodzie, trzeba było wymienić standardowe zawieszenie na wyczynowe od BC.

Zobacz wideo

Przy okazji przeszczepiono układ hamulcowy z Nissana GT-R R35. Wielkie tarcze (średnica 400 mm) i potężne zaciski ledwie zmieściły się pod białymi, szprychowymi OZ-ami. Inżynierowie musieli dokonać kilku poważnych przeróbek.

Toyota GR YarisOpinie Moto.pl: Toyota GR Yaris - radość kierowców, sukces inżynierów i... koszmar księgowych

Na koniec dopracowano układ wydechowy, żeby całość brzmiała bardzo soczyście, a przy tym spełniała wymogi homologacji drogowej. Jak działa cały zestaw można zobaczyć na poniższym filmie udostępnionym przez brytyjskiego YouTubera.

 
Więcej o: