L9 zadebiutuje w Pekinie. SUV plug-in z wyposażeniem premium

Li Auto opublikowało pierwsze zdjęcia luksusowego SUV-a L9. Model zadebiutuje na tragach w Pekinie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

L9 to duży SUV z napędem hybrydowym typu plug-in. Zadebiutować ma już w kwietniu na tragach motoryzacyjnych w Pekinie. Na razie jednak zaprezentowano pierwsze jego zdjęcia.

Zobacz wideo Studio Biznes odc. 109

Li Auto L9 ma długość 5200 mm, szerokość 1998 mm i wysokość 1800 mm. Natomiast rozstaw osi wynosi 3105 mm. Wymiary te są niemal identyczne jak w BMW X7 i większe niż w innym modelu tego producenta – Li Xiang One, który zadebiutował w 2019 roku.

Pod katem stylistycznym bardzo przypomina model One, jednak jest wiele różnic poprzez ewolucję jaka zaszła u producenta. W L9 mamy klamki, które chowają się w drzwiach, smuklejsze światła LED, inne zderzaki i co najważniejsze nie posiada grilla, przez co przypomina auto elektryczne. Jest też czujnik montowany na dachu dla ADAS i większy tylny spojler, a adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne pochodzi od Weybacha.

Wewnątrz może podróżować sześć osób, które mogą korzystać z trzech dotykowych ekranów 15,7’’. Dwa znajdują się na desce rozdzielczej i jeden montowany na podsufitce dla osób siedzących na tylnych siedzeniach. Cyfrowy zestaw wskaźników jest wbudowany w kierownicę, a nad nim znajduje się duży wyświetlacz head-up.

Wszystkie siedzenia mają opcję masażu i podgrzewania. Samochód jest wyposażony w podwójny szyberdach, oświetlenie ambientowe, lodówkę i system nagłośnienia o mocy 2160 W. Ten ostatni wyposażony jest w technologię Dolby Atmos 4D i 21 głośników.

To dzisiaj w Polsce pojawi się 6 nowych znaków. Wielu kierowców będzie ich wypatrywaćTo dzisiaj w Polsce pojawi się 6 nowych znaków. Wielu kierowców będzie ich wypatrywać

Według zapewnień producenta L9 jest w zdolny do autonomicznej jazdy na poziomie 4 dzięki szeregowi czujników skanujących otoczenie, w tym zamontowanemu na dachu LiDAR, czujnikowi tensometrycznemu, pięciu radarom milimetrowym, dwunastu radarom ultradźwiękowym i dwunastu kamerom.

Hybrydowy układ napędowy składa się z czterocylindrowego silnika 1,5 z turbodoładowaniem oraz silników elektrycznych dostarczonych przez Great Wall Motors. Łączna moc to 413 KM i 600 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund. Akumulator, który znalazł się na pokładzie ma pojemność 44,5 kWh, co gwarantuje zasięg na napędzie elektrycznym do 200 km. Przy w pełni naładowanym akumulatorze i zbiorniku pełnym benzyny, łączny zasięg wynosi 1200 km.

Li Auto L9 będzie dostępny w Chinach w przedziale cenowym od 450.000 do 500.000 jenów.

Więcej o: