Toyota Glanza pojawiła się w Indiach. To rodzeństwo Suzuki Baleno

Toyota wprowadziła nową generację Glanzy, którego rodzeństwem jest Suzuki Baleno.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Glanza jest mocno zaktualizowaną wersją swojego poprzednika z przeprojektowanym nadwoziem, większą ilością technologii wewnątrz kabiny i ulepszeniami mechanicznymi, w tym dodaniem automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Glanza pod kątem stylistyki bardziej się wyróżnia od Baleno, dzięki chociażby nowemu zderzakowi. Jest klasyczny grill Toyoty, większy dolny wlot z czarnymi przedłużeniami i chromowane akcenty wokół świateł przeciwmgielnych. Reszta samochodu jest w zasadzie taka sama jak Suzuki, z wyjątkiem emblematów i 16-calowych felg. Wymiary są identyczne, przy czym Glanza ma długość 3990 mm, szerokość 1745 mm i wysokość 1500 mm.

Wnętrze jest identyczne z Suzuki. We flagowym poziomie wyposażenia otrzymuje przeprojektowaną deskę rozdzielczą z dwukolorowym wykończeniem, wyświetlacz head-up, 9-calowy ekran dotykowy informacyjno-rozrywkowy, kamerę 360 stopni, tempomat, automatyczną klimatyzację i port USB dla pasażerów z tyłu oraz do sześciu poduszek powietrznych.

Pod maską znalazł się tylko jeden silnik – wolnossący 1,2 L silnik benzynowy Dual Jet z serii K, który wytwarza 90 KM i 113 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub pięciobiegowej automatycznej skrzyni AGS – tak jak w Baleno.

Toyota już rozpoczęła przyjmowanie zamówień na Glanzę w Indiach, a pierwsze dostawy mają rozpocząć się w ostatnim tygodniu marca.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.