Mercedes klasy S od INKAS zatrzyma strzał z kałasznikowa

INKAS to kanadyjska firma zajmująca się opancerzeniem samochodów. Mercedes S 580 4MATIC po kuracji wzmacniającej wytrzyma strzał z karabinka szturmowego AK-74 i znacznie więcej.

Firma INKAS Armored przerabia samochody od 2000 roku. Oferuje zmodyfikowane auta dla profesjonalistów: konwojentów gotówki i mienia pieniężnego, służb mundurowych, agencji rządowych, ale również prywatnych klientów.

Więcej wiadomości motoryzacyjnych znajdziesz na gazeta.pl

To dla nich jest przeznaczony nowy produkt INKAS, Mecedes klasy S (W 223) w wersji S 580 4MATIC zapewniający najwyższy poziom ochrony balistycznej na rynek cywilny. Mocniejsze opancerzenie wymaga posiadania odpowiednich koncesji na zakup.

Chodzi o poziom B6 (EN 1063 BR6) w europejskiej klasyfikacji. Lepszy jest tylko B7, a później wojskowe specyfikacje STANAG zgodne ze standardami wojsk natowskich. Poziom ochrony B6 gwarantuje zatrzymanie amunicję do kalibru 7,62 x 51 mm NATO, w tym również z karabinków szturmowych, włączając w słynnego kałasznikowa, czyli modele AK-47 i AK-74. Pasażerowie Mercedesa klasy S INKAS są chronieni również przed skutkami detonacji granatów odłamkowych klasy DM51 bezpośrednio pod samochodem.

Ochronę całej kabiny pasażerskiej zapewniają płyty balistyczne ukryte pod blachami poszycia nadwozia i specjalnie szyby o grubości niemal 4 cm. INKAS twierdzi, że ich opancerzenie gwarantuje ochronę 360 stopni, to znaczy z każdej strony i podkreśla, że auto wciąż wygląda dyskretnie.

 

Kuloodporny Mercedes S 580 4MATIC jest bardzo dyskretny

Kiedy oglądamy je z zewnątrz, trudno domyślić się, że to "pancerna" limuzyna. Auto jest wyposażone w opony odporne na przebicie oraz wzmocnione zawieszenie. Dodatkowo Mercedesa klasy S INKAS można wyposażyć w różne systemy: przeciwpożarowy, zaopatrujący kabinę w tlen, zapobiegający atakowi chemicznemu, termowizję, a także zewnętrzne oświetlenie stroboskopowe, syrenę oraz interkom pozwalający na rozmowę bez opuszczania szyb.

Silnik samochodu nie został poddany żadnym modyfikacjom. Specjaliści z INKAS uznali, że moc silnika V8 Mercedesa S 580 4MATIC wystarczy do sprawnego oddalenia się z miejsca zagrożenia, nawet jeśli zwiększona masa wpłynęła negatywnie na jego osiągi.

Przypomnijmy, że ten model jest napędzany silnikiem o poj. 4 l i mocy 503 KM osiąganej dzięki dwóm turbosprężarkom. Seryjny Mercedes S 580 4MATIC rozpędza się do setki w 4,4 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h.

Mercedes S 580 4MATIC INKAS może być dostarczony do dowolnego portu handlowego na całym świecie. Najbardziej niecierpliwym klientom kanadyjska firma oferuje nawet możliwość transportu lotniczego kuloodpornej limuzyny we wskazane miejsce. Firma nie podaje tylko ceny, bo jest kalkulowana na indywidualną prośbę.

Kuloodporny Mercedes S 580 4MATIC INKASKuloodporny Mercedes S 580 4MATIC INKAS fot. INKAS

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.