Najpierw Volkswagen, a teraz Renault. Firma żegna Talismana

Sedany są w odwrocie. Volkswagen pożegnał Passata, a Renault właśnie żegna Talismana. Wszystkiemu winne SUV-y.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Passat w wersji sedan odszedł do krainy niekończących się autostrad, chociaż Niemcy zachowali jeszcze jego wersję kombi. Francuzi są jednak drastyczniejsi w swoich decyzjach – Talismana uśmiercono raz a dobrze.

Zobacz wideo Czy czterodrzwiowe coupé to dobry pomysł? Recenzja nowego renault

Talisman przestał być produkowany pod koniec lutego tego roku. Tym samym Renault kończy z sedanami? Niekoniecznie. Na niektórych rynkach można jeszcze kupić kompaktowego Megane Sedan, a także mniejszego Talianta, zmodyfikowaną wersję Dacii Logan. Co się tyczy kombi, to zostało jeszcze Megane Estate.

Najwyraźniej sedany to relikt przeszłości. U Volkswagena pozostanie jeszcze wspomniane kombi Passata, Opel Insignia zapewne zmieni się w SUV-a, a Mondeo pozostanie na rynku chińskim.

Bastion ten broni się jeszcze w postaci Peugeota 508, z którym nie wiadomo co się dalej stanie. Niektórzy jeszcze liczą, że Mazda powróci z nową generacją modelu 6. Jest jeszcze Toyota Camry, ale nie cieszy się zbyt dużą popularnością.

Światłem w tunelu okazuje się Skoda Superb. Już potwierdzono, że model ten otrzyma kolejną generację. Zadebiutować ma w 2023 r. i otrzyma nowe silniki spalinowe od Volkswagena oraz odnowią jej kabinę. Przy braku konkurencji, Superb może uzyskać całkiem dobre wyniki.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.