Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W tym roku zadebiutuje czwarta wersja nadwozia kultowej Corolli – Corolla Cross. Ma to pomóc marce umocnić swoją pozycję w segmencie C.
Razem z nową wersją Corolli zadebiutuje również piąta generacja napędu hybrydowego tego producenta.
Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze – o około 20-30 proc. od tych w czwartej generacji. Mniejsze rozmiary oznaczają też o wiele niższą masę podzespołów. Ponadto przeprojektowano układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych.
Nowa generacja układu hybrydowego oznacza dla kierowcy przede wszystkim niższe zużycie paliwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszego akumulatora litowo-jonowego. Zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej.
W Corolli Cross zastosowany będzie napęd hybrydowy na bazie silnika 2.0. Łączna moc auta to 197 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma zająć 8,1 s. Corolla Cross będzie też pierwszą Corollą, w której będzie dostępny napęd AWD-i, sprawdzony już w innych SUV-ach Toyoty. Dodatkowy elektryczny silnik montowany przy tylnej osi osiąga imponującą moc 40 KM.
Corolla Cross zadebiutuje w drugiej połowie tego roku.