GR86 trafia do przedsprzedaży. To trzeci model z rodziny GR

Toyota ruszyła z przedsprzedażą modelu GR86. Jest to następca modelu GT86.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Toyota GR86 to trzeci model z rodziny GR. Właśnie w salonach tego japońskiego producenta ruszyła przedsprzedaż modelu, a liczba egzemplarzy jest limitowana.

Zobacz wideo Nowa Toyota Supra - klasyczne auto sportowe? [RECENZJA]

GR86 to następca GT86. Podobnie jak poprzednik, silnik typu bokser ma zamontowany z przodu, a napęd jest na tylnych kołach.

Podstawowa wersja auta nazywa się Dynamic i jego cena zaczyna się od 169.900 zł z skrzynią manualną, a odmiana z automatem zaczyna się od 180.900 zł. Poza tym w tej linii wyposażenia klienci znajdą 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z centralnie umieszczonym obrotomierzem i prędkościomierzem, system multimedialny z 8-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, łączność ze smartfonem przy pomocy interfejsów Android Auto i Apple CarPlay, system bezkluczykowego dostępu do samochodu i kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi. Auto ma też dwustrefową klimatyzację automatyczną, multifunkcyjną kierownicę z obsługą systemów multimedialnych oraz pełne oświetlenie w technologii LED.

Wyższą wersję Executive wyceniono na 182.900 zł z manualem i 193.900 zł z automatem. Tutaj w standardzie auto wyposażono w 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 215/40 R18. We wnętrzu zastosowano tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami, zamszem pokryto też boczki drzwi. Pedały zyskały aluminiowe nakładki, a przednie fotele są podgrzewane. Ponadto auto otrzymuje system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFS), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). GR86 wyposażone w skrzynię automatyczną zyskają też układ detekcji przeszkód (ICS).

Hybrydowa flota E.ON FotonNowe hybrydowe floty w Polsce. Dwa wielkie zamówienia nikogo nie powinny dziwić

Jak wcześniej wspomniano, auto zasilane jest silnikiem typu bokser o pojemności 2,4 L. Wytwarza on 234 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. GR86 z sześciobiegową skrzynią manualną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (6,9 s ze skrzynią automatyczną). Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h (216 km/h ze skrzynią automatyczną). W standardzie jest tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz selektor trybów jazdy.

Przedsprzedaż Toyoty GR86 rozpoczęła się 21 lutego, a pierwsze auta dotrą do salonów w pierwszej połowie 2022 roku. Samochód będzie produkowany na rynek europejski tylko przez dwa lata w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Więcej o: