Organizacja Consumer Reports regularnie przygotowuje niezależne raporty i testy produktów. Właśnie pojawiło się nowe zestawienie dotyczące najlepszych samochodów na rynku. Rok 2022 w świecie samochodów elektrycznych nie należy już do Tesli Model 3. Dziecko Elona Muska musiało ustąpić miejsca nowej wschodzącej gwieździe - Mustangowi Mach-E.
Więcej informacji motoryzacyjnych znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Tesla przez ostatnie lata dominowała w rankingu, aż w końcu pojawił się konkurent, który ustanowił nowy ład. Zadecydowały o tym dwa bardzo ważne czynniki – wrażenia z jazdy i oceny konsumentów. Sprawa jest tak gorąca, że wydarzenie zostało skomentowane przez zastępcę redaktora naczelnego Consumer Reports, Jeffa Bartletta.
W rozmowie z mediami poinformował, że Tesla Model 3 jest nadal świetnym wyborem i organizacja Consumer Reports poleca ten samochód. Jednak Mustang Mach-E okazał się bardziej praktyczny i łatwiejszy w codziennym użytkowaniu, zachowując przy tym swoje sportowe DNA. Oprócz tego Ford jest lepiej wyciszony i lepszy w prowadzeniu. Do tego ekrany multimedialne w Fordzie są łatwiejsze w obsłudze i bardziej intuicyjne. Jako przykład podał szybsze ustawianie lusterek i włączanie odmrażania szyb.
Consumer Reports każdego roku wysyła swoim członkom ankiety, w których prosi o różne opinie na temat użytkowanych pojazdów. Właściciele Mustangów zgłosili bardzo mało uwag związanych z eksploatacją tych samochodów. Dzięki temu elektryczny model spod znaku błękitnego owalu zyskał przewagę nad Teslą.
Amerykańska organizacja pochwaliła systemy wspomagające kierowcę zainstalowane w Fordzie. Układ BlueCruise jest odpowiednikiem Autopilota w Tesli. Klienci Forda otrzymali możliwość aktywowania tego systemu w swoich samochodach za pośrednictwem bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania. Trzyletnia subskrypcja tego systemu kosztuje 600 dolarów i bardzo skutecznie panuje nad samochodem, a do tego sprawnie monitoruje, czy kierowca czuje się dobrze i jest świadomy jazdy.
Gdy tylko system wykryje niebezpieczeństwo – bardzo szybko i skutecznie ostrzega o tym kierowcę. Tesla jest również wyposażona w takie rozwiązanie, ale w ocenie konsumentów nie działa tak samo dobrze.
Tesla nie wypadła w tegorocznym zestawieniu najlepiej – marka spadła o siedem miejsc na 23. miejsce w ogólnym rankingu obejmującym 32 marki samochodów. To najgorszy wynik od siedmiu lat, odkąd Tesla trafiła do „Top Picks".
Oprócz uwag dotyczących systemu Autopilot w Tesli, Consumer Reports krytycznie odniosło się na temat wolantu, który zastąpił kierownicę w Modelu S i Modelu X. W ocenie użytkowników nowe urządzenie jest frustrujące. „Nie chodzi tylko o utrudnienie kręcenia kołem kierownicy, ale także o pozbycie się dźwigni kierunkowskazów" – czytamy w uzasadnieniu.
W ocenie włodarzy Consumer Reports jakość samochodów w raporcie „Top Picks" w roku 2022 jest dużo wyższa niż kiedykolwiek, a zestawienie zostało ponownie zdominowane przez japońskich producentów samochodów. Wśród marek motoryzacyjnych Subaru znalazło się na pierwszym miejscu, a za nim uplasowały się takie marki, jak: Mazda, BMW, Honda i Lexus. Na samym końcu tegorocznej listy znalazły się Mitsubishi i GMC, zaraz przed najniżej ocenianą marką Jeep.