Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Toyota zainwestowała w segment A w postaci Aygo X i najwyraźniej im się to opłaciło. W polskich salonach przez półtora miesiąca przedsprzedaży zamówiono 417 sztuk tego modelu. Głównie w wersji Style z dwukolorowym nadwoziem.
Aygo X zastępuje model Aygo i staje się crossoverem. 42 proc. zamówionych egzemplarzy ma na wyposażeniu automatyczną skrzynię biegów. Wspomniana wersja Style ma 40 proc. udział w zamówieniach, natomiast wyższą Executive zamówiło 31 proc. klientów.
Specjalnie dla Aygo X Toyota opracowała cztery zupełnie nowe lakiery inspirowane przyprawami, które w połączeniu z czarnym lakierem na dachu i tylnej części auta tworzą dynamiczną, dwukolorową kompozycję. Ponad 28 proc. klientów zainteresowanych nowym modelem marki zamówiło wariant Chili Red. Drugim najpopularniejszym kolorem jest Ginger Beige, który zamówiło 26 proc. klientów, a trzeci to Cardamom Green z udziałem 18 proc. wszystkich zarezerwowanych egzemplarzy nowego crossovera.
Dla tych, którym bardziej odpowiadała poprzednia generacja mogą nadal znaleźć ją w salonach i pochodzą z rocznika 2021 r. Toyota przygotowała dla niej specjalny program finansowania KINTO ONE.