Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Krajowa Izba Odwoławcza wydając 17 stycznia wyrok, uznała odwołanie jednego z oferentów (firmy PORR) i postanowiła o odtajnieniu części oferty złożonej przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wyrok oznaczał również konieczność unieważnienia wyboru oferty. W związku z tym, że termin związania ofertą w przetargu minął 31 grudnia 2021 r., przed ponownym wyborem oferenci musieli formalnie potwierdzić dalszą chęć udziału w przetargu.
GDDKiA jednak musiało wybrać nowego wykonawcę i jak się okazało ponownie oferta konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud okazała się najkorzystniejsza. Jednak może to nie być koniec historii z tym przetargiem. Tak samo jak wcześniej, pozostali oferenci mogą złożyć odwołanie w przeciągu 10 dni od wyboru wykonawcy.
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej o długości 21,2 km między Solcem Kujawskim a Toruniem. W trakcie budowy powstanie m.in. nowy węzeł Solec, od którego odcinek się rozpoczyna, oraz dwa MOP-y. Zbudowane zostanie również przejście dla zwierząt dużych, obejmujące zarówno nową drogę, jak i sąsiadującą linię kolejową. Odcinek kończy się na południowej obwodnicy Torunia około kilometra przed istniejącym węzłem Toruń Zachód.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, całą trasą S10 Bydgoszcz-Toruń pojedziemy w 2026 r.