Mercedes-AMG GT 63 S E Performance kosztuje milion zł. Najmocniejszy w historii

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ma 840 KM mocy i cenę, która zwala z nóg.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance zapowiadany był jako najmocniejszy model w historii marki. Jest też ekologiczny, gdyż jest to hybryda typu plug-in. Choć w jego przypadku chodzi przede wszystkim o kosmiczną moc i osiągi. Na samym prądzie przejedzie około 12-13 km.

Zobacz wideo Sportowy luksus w Studiu Biznes. Mercedes-AMG E53 4Matic to dość nieoczywisty samochód

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - ceny w Polsce

Zacznijmy jednak od ceny. Oddech i… cena GT 63 S E Performance to 1 033 537 zł. Od takiej sumy się zaczyna. Różnica między tą wersją, a stopień niżej (AMG GT 53 4Matic+) wynosi ponad 450 tys. zł.

Jak zatem widać, najmocniejszy Mercedes w historii jest zarazem jednym z droższych. Główny konkurent, czyli Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid jest tańszy, ale ma mniej mocy. Więc to kwestia gustu, który się wybierze. I tak będzie to zagwozdka tylko dla najbogatszych klientów. 700-konna Panamera startuje od koło 934 tysięcy złotych.

Co AMG oferuje za ponad milion złotych? Osiągi i zasięg

Pod maską znajduje się 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który współpracuje z silnikiem elektrycznym umiejscowionym na tylnej osi. Pierwszy silnik dysponuje mocą 639 KM, jego drugie serce natomiast generuje 204 KM. W sumie to czterodrzwiowe coupe dysponuje 843 KM mocy i 1400 Nm momentu obrotowego. Znajdziemy tu również dwusprzęgłową przekładnię i napęd na wszystkie koła.

Z innych ciekawych danych należy wymienić: 0-100 km/h w 2,9 s., prędkość maksymalna 316 km/h, średnie spalanie na poziomie 8,6L/100 km.

Na pokładzie znalazł się również akumulator o pojemności 6,1 kWh, który waży jedynie 89 kg. Na samym napędzie elektrycznym można przejechać jedynie 12 km. Jednak zaawansowany system chłodzenia, pozwala utrzymać temperaturę akumulatora na poziomie 45 stopni. W sumie w obiegu znajduje się 14 litrów chłodziwa.

Na liście wyposażenia standardowego znalazły się następujące pozycje: adaptacyjne i pneumatyczne zawieszenie, system MBUX, tryb driftu, ceramiczne hamulce, 20-calowe felgi, skórzana tapicerka w kolorze czarnym, dwustrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, tempomat, system kamer 360 stopni i podgrzewane fotele.

Pakiety podbijają jeszcze cenę

Oczywiście jak przystało w tak ekskluzywnym aucie, tutaj również znajduje się długa lista opcji i pakietów. Samochody z tak wysokiej półki kosztują zwykle znaczniej więcej niż cena widoczna w cenniku z dopiskiem "od". Co więcej, producenci stosują kilka sprytnych chwytów. Zazwyczaj kończy się tym, że ostateczna cena wybranego pakietu jest wyższa, gdyż trzeba dołożyć dodatkowe elementy zanim pakiet będzie mógł działać.

Pierwsi w konfiguratorze Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance bawili się nasi koledzy z Autokult.pl i Autobloga (kto tego nie robi w takich autach...), konfigurator włączyliśmy także i my. Rzeczywiście, do wyjściowego miliona można dopłacić sporo pieniędzy. Przykład? Pakiet AMG Special Edition, który kosztuje 79.827 zł, ale aby go dodać trzeba zaaplikować kilka dodatkowych rzeczy i w ten sposób cena wzrasta o 206 tys. zł. Furorę w sieci zrobił kolejny pakiet został nazwany „Pakiet bezpieczeństwa dla dzieci". Zawiera on 21-calowe felgi, czarne detale nadwozia, zielony lakier, ozdobne pasy, skórzana kierownica AMG i oświetlenie zewnętrzne AMG. Cena? 103.312 zł, ale ostatecznie i tak zapłaci się 213 tys. zł.

Co jeszcze można znaleźć ciekawego podczas tworzenia wymarzonego Mercedesa-AMG? Choćby "pakiet wykończenia nadwozia, elementy włókna węglowego II" za ponad 25 tysięcy zł, piękne lakiery MANUFAKTUR za ponad 33 tysiące zł czy ekskluzywne tapicerki MANUFAKTUR za ok. 30 tysięcy zł,

Więcej o: