Toyota Sequoia debiutuje z nową generacją. Jest wielka i hybrydowa

Druga generacja Toyoty Sequoia zadebiutowała w 2007 roku. Dosyć dawno, ale właśnie zadebiutował jej następca.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Nowa Toyota Sequoia mocno inspirowana jest najnowszą Tundrą. Auto pojawi się w salonach w USA latem tego roku. Jest radykalnym odejściem od swojego poprzednika, ponieważ zaokrąglona stylizacja została zastąpiona ostrymi liniami. Przód mocno nawiązuje do Tundry, ponieważ ma masywny grill otoczony reflektorami w kształcie litery T.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Projektanci zastosowali czarne słupki A, a także rozbudowane błotniki nawiązujące do pickupa. Towarzyszy im opływowe nadwozie, nowa linia okien, a także pionowy tył ze smukłymi tylnymi światłami oraz widocznymi znaczkami Sequoia.

Nowa Toyota Sequoia – pakiety

Sequoia będzie dostępna m.in. z sportowym pakietem TRD. W podstawowym wyposażeniu pakiet obejmuje 20-calowe matowe czarne koła, amortyzatory Bilstein i sprężyny zestrojone przez TRD. Kabina również przechodzi drobną metamorfozę dzięki aluminiowym pedałom i czerwonemu przyciskowi zapłonu.

Jest również dostępny nowy pakiet TRD Off-road. Posiada on amortyzatory i sprężyny dostrojone przez TRD, a także blokowany tylny mechanizm różnicowy. Dołączają do nich wyjątkowe 18-calowe felgi aluminiowe i czerwony przedni wał napędowy dla „dodania stylu". Mówiąc o tym ostatnim, kupujący znajdą aluminiowe pedały i czerwony przycisk zapłonu.

Jednak, aby wybrać się tym autem w prawdziwy teren, to klienci powinni zdecydować się na pakiet TRD Pro. W jego skład wchodzą takie same rzeczy jak w przypadku poprzedniego pakietu, ale dodane są również takie elementy jak blokowany tylny mechanizm różnicowy, Multi-Terrain Select, Crawl Control i Downhill Assist Control. Są one połączone z wewnętrznymi amortyzatorami FOX i aluminiową przednią płytą.

TRD pro wprowadza również zmiany w stylistyce np. duży napis TOYOTA na grillu, bagażnik dachowy, podwójną końcówkę rury wydechowej i 18-calowe felgi aluminiowe z czarnym wykończeniem. Kupujący znajdą także czarne akcenty, techniczne moro oraz zmienione wnętrze.

Wnętrze również inspiruje się Tundrą. Toyota nie podała szczegółów, ale nawet podstawowy wariant SR5 będzie wyposażony w 12,3’’ cyfrowy zestaw wskaźników i 8-calowy system multimedialny Toyota Audio. Ten ostatni to system informacyjno-rozrywkowy skoncentrowany na dotyku i głosie, który obejmuje nawigację opartą na chmurze i dostępnego inteligentnego asystenta, który reaguje na słowo budzące „Hej Toyota".

To co oddziela Sequoię od Tundry, to trzeci rząd siedzeń, który jest regulowany.

Więcej szczegółów zostanie podanych bliżej premiery modelu w salonach.

Tomasz Korniejew, redaktor naczelny Moto.plLicytacja WOŚP: dzień z Astonem Martinem na planie "Studia Biznes"

Nowa Toyota Sequoia – linie wyposażenia

Poza podstawowym modele SR5, Sequoia dostępna będzie również w innych wariantach wyposażenia.

Pierwsza z nich to odmiana Limited, która obejmuje podgrzewaną kierownicę i podgrzewane/wentylowane przednie fotele. Model zawiera również elementy z pakietu SR5 Premium, a także ręczne osłony przeciwsłoneczne dla pasażerów z tyłu.

Kolejna z nich nazywa się Premium i podnosi poprzeczkę dzięki fotelom kapitańskim w drugim rzędzie oraz ogrzewaniu i wentylacji w pierwszych dwóch rzędach. Kupujący znajdą tu także bezprzewodową ładowarkę do smartfona, panoramiczny dach, wyświetlacz head-up oraz 14-głośnikowy system audio JBL premium.

Na szczycie gamy znajduje się zupełnie nowa Sequoia Capstone, która nawiązuje do niedawno wprowadzonego wariantu Tundra. Charakteryzuje się zmodyfikowanym wyglądem zewnętrznym z dodatkowymi chromowanymi akcentami i 22-calowymi chromowanymi felgami. Wewnątrz natomiast zastosowano dwukolorowe siedzenia ze skóry półanilinowej i wykończenia z drewna orzecha amerykańskiego. Towarzyszy im podświetlone logo „Capstone" na desce rozdzielczej.

Nowa Toyota Sequoia – zmiany pod maską

Auto oferowane będzie wyłącznie z układem napędowym i-Force Max. Obejmuje on 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i silnik elektryczny, który jest umieszczony między silnikiem a 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Generuje on moc 443 KM i moment obrotowy wynoszący 790 Nm.

Szacunki dotyczące zużycia paliwa nie zostały opublikowane, ale Toyota zasugerowała, że ??będzie to „ogromna poprawa" w stosunku do swojego poprzednika.

Toyota twierdzi, że sztywność i komfort jazdy zostały ulepszone dzięki zastosowaniu nowych technik, takich jak spawanie laserowe. Producent zauważył również, że SUV został wyposażony w nowy elektryczny układ wspomagania kierownicy, który zapewnia lepsze wyczucie. Klienci znajdą również nowoczesne wielowahaczowe tylne zawieszenie, które obiecuje zapewnić płynną jazdę.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wszystkie Sequoie będą wyposażone w zestaw systemów wspomagania kierowcy Toyota Safety Sense 2.5.

Więcej szczegółów zostanie zapewne podanych bliżej debiutu w salonach.

Więcej o: