Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka Przełom/Mniów?-?węzeł Kielce Zachód stanęło osiem firm i konsorcjów. Jest to kolejna inwestycja, po obwodnicy Opatowa w ciągu drogi S74. Inwestycja ma ogromne znaczenie nie tylko dla kierowców podróżujących tranzytem na trasie Łódź?- Kielce?- Rzeszów, ale kompleksowo rozwiązuje?również?problem?dojazdu ze stref?podmiejskich?do?Kielc.?
Komisja przetargowa jako najkorzystniejszą wybrała ofertę konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner).
W ramach inwestycji zaprojektowany i wybudowany zostanie odcinek?dwujezdniowej drogi ekspresowej?S74 o łącznej długości ok.?16,4 km, przebiegający przez teren gmin Mniów, Miedziana Góra i Strawczyn. Droga na odcinku ok. 400 m, począwszy od miejscowości Przełom,?biec będzie?istniejącym śladem?DK74. Następnie odbije?w?kierunku południowo-zachodnim?i poprowadzona po nowym śladzie?skomunikuje się z łącznicą węzła?S7?Kielce Zachód, wybudowaną?w ramach obwodnicy Kielc.
W ramach inwestycji powstanie?12 wiaduktów,?dwa?mosty, a także?przejścia?dla zwierząt.?Zbudowane?zostaną?również?urządzenia?ochrony?środowiska,?drogi?dojazdowe?oraz Miejsca?Obsługi?Podróżnych?na wysokości?miejscowości?Przełom.?Czas realizacji inwestycji w systemie Projektuj i buduj to 36 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie prowadzenia robót budowlanych).
Jednym z warunków podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą będzie brak odwołań od decyzji komisji przetargowej.