Autostrada A2 to wciąż budowana droga, która połączy granicę z Niemcami (Świecko) z przejściem granicznym z Białorusią w Kukurykach. A2 łączy ze sobą kilka największych miast w Polsce - Poznań, Łódź i Warszawę. W okolicach Łodzi przecina się z autostradą A1, dzięki czemu można z niej wygodnie ruszyć albo na południe w kierunku Katowic, albo nad morze do Trójmiasta. Docelowo droga ma mieć 657 km. Większość autostrady jest już zbudowana. Gotowy jest cały zachodni odcinek od granicy do Warszawy. Na wschód kraju biegnie tylko mały fragment od stolicy. To ma się już niedługo zmienić.
O nowych drogach w Polsce regularnie piszemy na stronie głównej gazety.pl
ZRID to Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jest kluczowy dla każdej budowanej drogi, ponieważ umożliwia rozpoczęcie pracy w terenie. Takie zezwolenie dostał właśnie odcinek A2 pomiędzy węzłami Gręzów i Siedlce Zachód (Swoboda).
Etap projektowania zakończony, kolejny to realizacja robót w terenie. Wybudowane zostanie ok. 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną dwa węzły: Gręzów i Siedlce Zachód (Swoboda). Wykonane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).
Wykonawcą jest firma Polaqua. Zakończenie wszystkich prac na zaznaczonym poniżej odcinku autostrady A2 jest zaplanowane na jesień 2023 r. Inwestycja pochłonie prawie 560 milionów złotych.
Budowę autostrady A2 można podzielić na trzy odcinki. GDDKiA podsumowała, jak wygląda sytuacja na każdym z nich: