Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Przetarg na pojazdy do transportu ciężkich pojazdów gąsiennicowych powyżej 60 ton został ogłoszony w maju tego roku. Jego rozstrzygnięcie nastąpiło na początku sierpnia, a na koniec października podpisano umowę. W przetargu złożono dwie oferty.
Na zamówienie 31 pojazdów, z opcją dostarczenia 78 kolejnych, wygrało konsorcjum Dobrowolski Sp. z o.o. (lider), Autobox Innovations Sp. z o.o. Sp. j. oraz Top Gun A. Goryca. Będą to Mercedesy Zetros 3348AS 6x6 oraz specjalne naczepy od Dobrowolski Sp. z o.o. Będą głównie transportowały czołgi Leopard, Twardy i ewentualnie w przyszłości Abramsy.
Co ciekawe, drugą ofertą, złożyła firma Jelcz Sp. z o.o. Jest to spółka w całości należąca do Huty Stalowa Wola, w której 91 proc. udziałów mają spółki Skarbu Państwa i Skarb Państwa, czyli de facto jest to firma państwowa. Jednak jak się okazało, oferta od Jelcza była o około 130 mln droższa i słabsza pod względem warunków – proponowali jedynie 48 miesięcy gwarancji, podczas gdy konkurencja dawała na Mercedesy i naczepy 96 miesięcy.
Wozy z napędem na wszystkie koła i oponami typu run-flat mają być przekazane wojsku w latach 2023-2026.