Mercedes EQE jak EQS. Tylko lekko mniejszy

Nowy Mercedes EQE stylizacyjnie jest prawie nie do odróżnienia od flagowego elektryka spod trójramiennej gwiazdy - EQS. Co zatem oferuje mniejsza limuzyna?

Mercedes idzie za ciosem i prezentuje model EQE 350, który de facto jest mniejszą wersją flagowego EQS. Zadebiutował on właśnie na targach w Monachium.

Zobacz wideo Mercedes EQT na pierwszym filmie

EQE ma 4934 mm długości, przez co jest nieco krótszy od modelu EQS (5265 mm). Również rozstaw osi jest mniejszy niż u większego brata – EQE 3122 mm, natomiast EQS 3210 mm. Aby zobaczyć subtelne różnice stylistyczne to trzeba być wielkim znawcą marki.

EQE ma większy grill i nachodzi głębiej w zderzak, z podświetlanymi trójgwiazdkowymi akcentami w modelu AMG-Line. Reflektory są również ostrzejsze, z unikalnymi akcentami LED, a do wyboru jest kilka różnych wzorów kół, w tym opcje aerodynamiczne 19- i 20-calowe.

Mercedes-Benz EQEMercedes-Benz EQE Mercedes-Benz

Do zasilania EQE wykorzystano akumulatory o pojemności 90 kWh. Do tego auto dysponuje 293 KM mocy i 530 Nm momentu obrotowego. W standardzie znalazł się napęd na tylne koła, ale jest również opcja z napędem na wszystkie (4Matic). Według Mercedesa auto jest w stanie przejechać 545-660 km.

EQE może pochwalić się czterowahaczową konstrukcją z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu, które są spokrewnione z Nową Klasą S. Do tego tylne koła mogą opcjonalnie być skrętne. Opcjonalne jest również wszechobecne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia. W trybie Sport adaptacyjne amortyzatory mogą zmniejszyć wysokość jazdy, aby zmniejszyć opór i zwiększyć stabilność.

Mercedes-Benz EQEMercedes-Benz EQE Mercedes-Benz

W kabinie standardzie znalazło się miejsce na centralny ekran dotykowy o przekątnej 12,8 cala z odpowiadającym mu 12,2-calowym cyfrowym zestawem wskaźników. Nowy Mercedes-Benz Hyperscreen jest dostępny jako opcja, podobnie jak to ma miejsce w EQS.

Dzięki pojedynczemu, ciągłemu kawałkowi zakrzywionego szkła o przekątnej 56 cali, które rozciąga się od zestawu wskaźników do deski rozdzielczej po stronie pasażera, EQE ma trzy użyteczne ekrany: 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, ogromny 17,7-calowy centralny wyświetlacz dotykowy oraz 12,3-calowy wyświetlacz po stronie pasażera. Jest również czytnik linii papilarnych do uwierzytelniania biometrycznego i nawigacji w rzeczywistości rozszerzonej. EQE oferuje również trzy style wyświetlania: Understated, Sporty, Classic, a także trzy specyficzne tryby – Navigation, Assistance i Service.

W standardzie EQE otrzymuje siedzenia Comfort, natomiast w linii AMG dostępne będą fotele kubełkowe. Fotele, podłokietniki i elementy deski rozdzielczej obszyte są sztuczną skórą. Na pokładzie znalazł się również system Energizing Comfort, czyli opcje masażu i funkcje do relaksu z trybami, takimi jak Leśna Polana, Odgłosy Morza i Letni Deszcz.

Oczywiście Mercedes nie podał jeszcze cennika EQE, ale produkcja ma już ruszyć w połowie przyszłego roku i prawdopodobnie wtedy będzie wiadomo ile będzie trzeba zapłacić za mniejsze EQS.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.