Jeep Gladiator w Polsce. Znamy już pełny cennik i dane silnika dla Europy
Jeep Gladiator - ceny w Polsce
Jeep Gladiator to terenowy pickup zbudowany na bazie Jeepa Wranglera Unlimited. Został wyceniony w Polsce na 289 000 zł. Sporo, ale tak naprawdę nie ma w Europie żadnego konkurenta - tak dzielnego w terenie (a przy okazji stylowego) pickupa nie ma w swojej ofercie żadna marka. Co ciekawe, to też auto w iście amerykańskim rozmiarze. Uśredniając nasze pickupy mają ok. 5,3 m długości. Jeep Gladiator przekracza 5,5 m. Jest więc znacznie większy od VW Amaroka, Forda Rangera, Toyoty Hilux czy Nissana Navary. W ogóle nie przeszkadza to jednak polskim kierowcom. Auto.dziennik.pl podaje, że już zamówiono w Polsce 80 Gladiatorów. Bez możliwości obejrzenia samochodu, a tym bardziej jazdy próbnej. Jeep Gladiator, w swojej niszy, z pewnością okaże się strzałem w dziesiątkę.
289 000 zł kosztuje Gladiator w bazowej wersji Sport. Półkę wyżej znajdziemy Gladiatora Overland za 328 tysięcy złotych. Trzecią propozycją jest 80th Anniversary za 344,8 tysiąca.Nad Wisłę przyjedzie też dziesięć Jeepów Gladiator w premierowym wydaniu Launch Edition. Limitowana edycja została wyceniona na prawie 358 tysięcy złotych. Wyróżniać się będzie nie tylko specjalnymi felgami i emblematami na nadwoziu, ale także wyjątkowo bogatym wyposażeniem.
Jeep Gladiator - silnik w Polsce
Do Polski Jeep Gladiator przyjedzie z 3-litrowym dieslem V6 3.0 Multijet o mocy 264 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 1400 do 2800 obr./min). To jedyna jednostka napędowa, jaka będzie u nas oferowana. Standardem będzie napęd na cztery koła oraz 8-stopniowy automat. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s oraz 177 km/h prędkości maksymalnej. Deklarowane zużycie paliwa to 9,5-9,8 l/100 km.
Jeep Gladiator - najciekawsze informacje
Jeep Gladiator, tak jak Wrangler, bazuje na konstrukcji ramowej. Mierzy aż 5591 cm długości, co na europejskie warunki czyni z niego pickupa-giganta. Gladiator w topowej odmianie Rubicon ma 282 mm prześwitu, a jego głębokość brodzenia to 762 mm. Może się pochwalić także świetnymi własnościami terenowymi - kąt natarcia wynosi 43,6 stopnia, rampowy - 20,3 stopnia, a zejścia - 26 stopni. Dzięki zaawansowanemu systemowi full-time Selec-Trac 4x4, obejmującemu dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1.
Jeep Gladiator wyróżnia się też skrzynią ładunkową o długości 153 cm, oferując ponadprzeciętną wszechstronność, funkcjonalność i elastyczność. Pickup może przewieźć 725 kg ładunku i przeciągnąć przyczepę o masie do 3470 kg.
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
- Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (9)
- OT - zadania dla Bidena (14)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (23)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (60)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)