Jeep Gladiator to terenowy pickup zbudowany na bazie Jeepa Wranglera Unlimited. Został wyceniony w Polsce na 289 000 zł. Sporo, ale tak naprawdę nie ma w Europie żadnego konkurenta - tak dzielnego w terenie (a przy okazji stylowego) pickupa nie ma w swojej ofercie żadna marka. Co ciekawe, to też auto w iście amerykańskim rozmiarze. Uśredniając nasze pickupy mają ok. 5,3 m długości. Jeep Gladiator przekracza 5,5 m. Jest więc znacznie większy od VW Amaroka, Forda Rangera, Toyoty Hilux czy Nissana Navary. W ogóle nie przeszkadza to jednak polskim kierowcom. Auto.dziennik.pl podaje, że już zamówiono w Polsce 80 Gladiatorów. Bez możliwości obejrzenia samochodu, a tym bardziej jazdy próbnej. Jeep Gladiator, w swojej niszy, z pewnością okaże się strzałem w dziesiątkę.
289 000 zł kosztuje Gladiator w bazowej wersji Sport. Półkę wyżej znajdziemy Gladiatora Overland za 328 tysięcy złotych. Trzecią propozycją jest 80th Anniversary za 344,8 tysiąca.Nad Wisłę przyjedzie też dziesięć Jeepów Gladiator w premierowym wydaniu Launch Edition. Limitowana edycja została wyceniona na prawie 358 tysięcy złotych. Wyróżniać się będzie nie tylko specjalnymi felgami i emblematami na nadwoziu, ale także wyjątkowo bogatym wyposażeniem.
Do Polski Jeep Gladiator przyjedzie z 3-litrowym dieslem V6 3.0 Multijet o mocy 264 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 1400 do 2800 obr./min). To jedyna jednostka napędowa, jaka będzie u nas oferowana. Standardem będzie napęd na cztery koła oraz 8-stopniowy automat. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s oraz 177 km/h prędkości maksymalnej. Deklarowane zużycie paliwa to 9,5-9,8 l/100 km.
Jeep Gladiator, tak jak Wrangler, bazuje na konstrukcji ramowej. Mierzy aż 5591 cm długości, co na europejskie warunki czyni z niego pickupa-giganta. Gladiator w topowej odmianie Rubicon ma 282 mm prześwitu, a jego głębokość brodzenia to 762 mm. Może się pochwalić także świetnymi własnościami terenowymi - kąt natarcia wynosi 43,6 stopnia, rampowy - 20,3 stopnia, a zejścia - 26 stopni. Dzięki zaawansowanemu systemowi full-time Selec-Trac 4x4, obejmującemu dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1.
Jeep Gladiator wyróżnia się też skrzynią ładunkową o długości 153 cm, oferując ponadprzeciętną wszechstronność, funkcjonalność i elastyczność. Pickup może przewieźć 725 kg ładunku i przeciągnąć przyczepę o masie do 3470 kg.