BMW X8. Olbrzymi hybrydowy SUV zadebiutuje w 2021 roku

Ameryka już się cieszy. Mniej więcej za rok BMW oficjalnie zaprezentuje swój największy model SUV. BMW X8 będzie miało hybrydowe napędy o mocy do 750 KM oraz kontrowersyjną stylizację.

Z perspektywy Europejczyka trudno sobie wyobrazić większy samochód klasy SUV niż flagowe BMW X8. Jednak taki model powstaje. Testowy egzemplarz BMW X8 został właśnie przyłapany w trakcie testów przez fotografa portalu Motor1. Karoseria została starannie ukryta pod kamuflującymi naklejkami, ale nie zdołano ukryć kontrowersyjnych szczegółów.

Po pierwsze nowy samochód bawarskiego producenta będzie po prostu gigantyczny. Model BMW X7 ma ponad 515 cm długości, a X8 wygląda na zdecydowanie większy. Poza tym od razu widać, że olbrzymia atrapa chłodnicy jest na swoim miejscu, a dodatkowo towarzyszą jej wyjątkowo wąskie przednie reflektory. Żeby sylwetka przynajmniej optycznie nie była taka ciężka, w przeciwieństwie do X7 nowy samochód ma lekko opadającą linię dachu.

Pod jego olbrzymią maską podobno znajdą się wyłącznie zelektryfikowane napędy hybrydowe. BMW X8 nie będzie samochodem elektrycznym, taki napęd jest zarezerwowany do modeli z oznaczeniem iX. Podstawowy napęd w X8 powinien zapewnić moc nieco poniżej 400 KM płynącą z połączenia rzędowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o poj. 3 litrów oraz elektrycznego. Podobne jednostki napędowe pracują w limuzynie 745e.

BMW X8. Ogromne nadwozie, 750 KM i tylko cztery miejsca w środku

Plotki głoszą, że powstaje również sportowa wersja X8 M z 750-konnym napędem hybrydowym skonstruowanym na bazie silnika V8 o poj. 4,4 litra doładowanym dwiema turbosprężarkami. Powinna zapewnić gargantuicznemu SUV-owi osiągi godne magicznej litery "M". Sam silnik elektryczny, który jest składnikiem napędu ponoć rozwija moc 200 KM.

Napęd na cztery koła ma być co najmniej tak sprytny jak w aktualnym modelu M5 i pozwalać skierować całość momentu obrotowego o wartości 1000 niutonometrów wyłącznie na tylną oś. Komu potrzebne są takie właściwości w wielkim aucie klasy SUV nie wiadomo, ale BMW X8 ma być najmocniejszym samochodem w historii dywizji M GmbH.

Gdy BMW X8 zostanie oficjalnie zaprezentowane okaże się, czy informacje rozpowszechniane na temat jego wnętrza okażą się prawdziwe. Ma być wyposażone tylko cztery kapitańskie fotele. Celem jest odróżnienie nowego flagowego okrętu BMW od 7-miejscowego X7 o bardziej rodzinnym charakterze.

A przy okazji zapewnienie maksymalnego poziomu komfortu. Samochody klasy SUV zastępują rodzinne kombi, a wielkie SUV-y zaczynają wypierać z rynku luksusowe limuzyny. Dlatego sprzedaż modelu X8 może wkrótce po premierze rynkowej prześcignąć BMW serii 7.