Trudno nie przyznać, że zmodernizowane modele wyglądają lepiej niż poprzednie wersje kompaktowych SUV-ów Peugeota. Nowe atrapy chłodnic i reflektory obu modeli są jak makijaż - uwydatniają pozytywne cechy wyglądu zewnętrznego, ale tak naprawdę zmieniły się szczegóły.
Samochody zyskały tylne lampy diodowe, nowe kolory lakieru i wersję "Black Pack" z czarnymi elementami wykończenia górnej części nadwozia. Modernizacja dotyczy obu SUV-ów Peugeota, te auta są mocno spokrewnione ze sobą. Zostały skonstruowane na tej samej platformie EMP2, ale w modelu 5008 jest więcej miejsca i trzeci rząd siedzeń.
Wnętrza francuskich SUV-ów pozostały podobne jak wcześniej. Ich futurystyczna stylistyka dzieli kierowców na dwa obozy. Za kanciastą kierownicą wciąż króluje wielofunkcyjny wyświetlacz - i-Cockpit, a drugi panoramiczny ekran jest na konsoli środkowej. Podobno oba są nowe, bardziej funkcjonalne i zapewniają obraz wyższej jakości.
Zwłaszcza zmiany ekranu i-Cockpit zastępującego tradycyjne wskaźniki są istotne. Dzięki nim wzrośnie bezpieczeństwo jazdy, bo teraz współpracuje z najnowszymi układami, które je podwyższają: Night Vision (wyświetla w nocy obraz z kamery podczerwieni, zaznaczając pieszych i zwierzęta w pobliżu jezdni), adaptacyjnym tempomatem (teraz z funkcją zatrzymywania się i ruszania w korku), automatycznego utrzymywania auta w pasie ruchu i hamowania awaryjnego oraz bardziej zaawansowanego rozpoznawania znaków.
Efekty działania wszystkich powyższych systemów teraz zobaczymy na i-Cockpicie. I nie tylko tych, bo podstawową różnicą pomiędzy modelami sprzed i po modernizacji jest bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i automatyzacji kolejnych funkcji.
Gama jednostek napędowych Peugeota 3008 i 5008 nie zmieniła się. W większym Peugeocie 5008 mamy do wyboru silniki benzynowe i turbodiesle o mocy 130 lub 180 KM. W pięcioosobowym modelu 3008 zabrakło mocniejszego silnika wysokoprężnego, ale w pełni to wynagradzają dwie wersje z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in.
Słabszy z nich osiąga moc 225 KM i przekazuje swój moment obrotowy na przednią oś. Mocniejszy ma aż 300 KM napęd na cztery koła. Obie odmiany pozwalają na poruszanie się na ograniczonym dystansie korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. W przypadku przednionapędowego modelu to aż do 69 KM, 300-konna wersja nie pokona w ten sposób więcej niż 56 km.
Odświeżone Peugeoty 3008 i 5008 nie przyniosą żadnych rewolucyjnych zmian, może pozwolą nawiązać bardziej skuteczną rywalizację z europejskimi liderami segmentu SUV ostatnich lat: Volkswagenem Tiguanem i Nissanem Qashqai. Peugeoty również są europejskimi hitami sprzedaży, ale ostatnio pozostają w cieni tych dwóch rywali.
Oba samochody można już zamawiać, również w polskich salonach. Ceny Peugeota 3008 rozpoczynają się od 114 tys. zł za benzynową wersję PureTech 130 KM, a kończą na 222 tys. zł. Tyle kosztuje topowa odmiana hybrydowa HYBRID4 300 KM z najbogatszym wyposażeniem GT Pack. Za większego SUV-a 5008 trzeba zapłacić od 124 tys. zł do 195 tys. zł. Najdroższa jest konfiguracja ze 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów.