Nowy Peugeot 3008 i 5008. Jeszcze więcej elegancji

Francuski producent odświeżył swoje rynkowe bestsellery. Konstrukcyjnie to dalej takie same auta, ale zmienił się wygląd. Dzięki temu wyrażenie "francuska elegancja" pasuje do nich jak ulał.

Trudno nie przyznać, że zmodernizowane modele wyglądają lepiej niż poprzednie wersje kompaktowych SUV-ów Peugeota. Nowe atrapy chłodnic i reflektory obu modeli są jak makijaż - uwydatniają pozytywne cechy wyglądu zewnętrznego, ale tak naprawdę zmieniły się szczegóły.

Samochody zyskały tylne lampy diodowe, nowe kolory lakieru i wersję "Black Pack" z czarnymi elementami wykończenia górnej części nadwozia. Modernizacja dotyczy obu SUV-ów Peugeota, te auta są mocno spokrewnione ze sobą. Zostały skonstruowane na tej samej platformie EMP2, ale w modelu 5008 jest więcej miejsca i trzeci rząd siedzeń.

Wnętrza francuskich SUV-ów pozostały podobne jak wcześniej. Ich futurystyczna stylistyka dzieli kierowców na dwa obozy. Za kanciastą kierownicą wciąż króluje wielofunkcyjny wyświetlacz - i-Cockpit, a drugi panoramiczny ekran jest na konsoli środkowej. Podobno oba są nowe, bardziej funkcjonalne i zapewniają obraz wyższej jakości.

Zobacz wideo

Zwłaszcza zmiany ekranu i-Cockpit zastępującego tradycyjne wskaźniki są istotne. Dzięki nim wzrośnie bezpieczeństwo jazdy, bo teraz współpracuje z najnowszymi układami, które je podwyższają: Night Vision (wyświetla w nocy obraz z kamery podczerwieni, zaznaczając pieszych i zwierzęta w pobliżu jezdni), adaptacyjnym tempomatem (teraz z funkcją zatrzymywania się i ruszania w korku), automatycznego utrzymywania auta w pasie ruchu i hamowania awaryjnego oraz bardziej zaawansowanego rozpoznawania znaków.

Efekty działania wszystkich powyższych systemów teraz zobaczymy na i-Cockpicie. I nie tylko tych, bo podstawową różnicą pomiędzy modelami sprzed i po modernizacji jest bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i automatyzacji kolejnych funkcji.

Peugeot 3008 i 5008
Peugeot 3008 i 5008 fot. Peugeot

Peugeot 3008 i 5008. Atutem mniejszego modelu są nowoczesne hybrydy

Gama jednostek napędowych Peugeota 3008 i 5008 nie zmieniła się. W większym Peugeocie 5008 mamy do wyboru silniki benzynowe i turbodiesle o mocy 130 lub 180 KM. W pięcioosobowym modelu 3008 zabrakło mocniejszego silnika wysokoprężnego, ale w pełni to wynagradzają dwie wersje z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in.

Słabszy z nich osiąga moc 225 KM i przekazuje swój moment obrotowy na przednią oś. Mocniejszy ma aż 300 KM napęd na cztery koła. Obie odmiany pozwalają na poruszanie się na ograniczonym dystansie korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. W przypadku przednionapędowego modelu to aż do 69 KM, 300-konna wersja nie pokona w ten sposób więcej niż 56 km.

Odświeżone Peugeoty 3008 i 5008 nie przyniosą żadnych rewolucyjnych zmian, może pozwolą nawiązać bardziej skuteczną rywalizację z europejskimi liderami segmentu SUV ostatnich lat: Volkswagenem Tiguanem i Nissanem Qashqai. Peugeoty również są europejskimi hitami sprzedaży, ale ostatnio pozostają w cieni tych dwóch rywali.

Oba samochody można już zamawiać, również w polskich salonach. Ceny Peugeota 3008 rozpoczynają się od 114 tys. zł za benzynową wersję PureTech 130 KM, a kończą na 222 tys. zł. Tyle kosztuje topowa odmiana hybrydowa HYBRID4 300 KM z najbogatszym wyposażeniem GT Pack. Za większego SUV-a 5008 trzeba zapłacić od 124 tys. zł do 195 tys. zł. Najdroższa jest konfiguracja ze 180-konnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów.

Peugeot 5008
Peugeot 5008 fot. Peugeot
Więcej o: