W 2020 roku Citroen planuje wprowadzenie aż sześciu zelektryfikowanych modeli. Jednym z nich jest właśnie Citroen e-C4, który występuje także w odmianie z konwencjonalnym napędem, zarówno z silnikami wysokoprężnymi 1.5 BlueHDI, jak i benzynowym 1.2 PureTech. W cenniku znajdziemy silniki spalinowe o mocy od 100 do 155 KM. Citroen nie stawia na sportowe doznania, ale raczej na kompromis pomiędzy dynamiką a rozsądnym zużyciem paliwa. W gamie nie znajdziemy wersji z napędem na cztery koła - moment obrotowy zawsze trafiać będzie na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej lub automatu o ośmiu przełożeniach.
Citroen C4 przykuwa uwagę przede wszystkim niespodziewaną stylistyką. Do tej pory auta spod znaku dwóch szewronów były raczej obłe i brakowało w nich ostrych kształtów czy dynamicznych przetłoczeń. Nowy C4 zdaje się zupełnie nowym trendem stylistycznym francuskiej marki. Dynamiczne linie, mocno opadająca linia dachu, która tworzy tak modną ostatnio stylistykę SUV-coupe, oraz szeroki pas świetlny z tyłu sprawiają, że C4 to coś zupełnie nowego.
Ciekawostką jest fakt, że nowy Citroen C4 będzie oferowany w aż 31 kombinacjach wizualnych. Do wyboru mamy siedem lakierów i pięć pakietów kolorystycznych. Całość uzupełnią felgi aluminiowe w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Samochody marki Citroen od lat słyną z dwóch rzeczy - wygody i przestrzeni. Żadnej z tych rzeczy nie zabraknie na pokładzie nowej C-czwórki. Rozstaw osi wynoszący 2,76 metra pozwolił wygospodarować sporo miejsca na tylnej kanapie. Pozytywnie zaskakuje też bagażnik, który pomieści 380 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy - aż 1250 litrów. W kabinie wygospodarowano aż 16 schowków o łącznej pojemności 39 litrów. Pojawiły się też specjalne uchwyty na telefon lub tablet.
W nowoczesnym Citroenie C4 nie zapomniano o komforcie. W aucie zastosowano zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions), które mają zapewnić świetne tłumienie podczas jazdy po nierównościach. Takie samo rozwiązanie znajdziemy w modelach C4 Cactus czy C5 Aircross.
Citroena C4 wyposażono w 20 technologii wspomagających jazdę. Mamy układ utrzymywania pasa ruchu współpracujący z aktywnym tempomatem i systemem awaryjnego hamowania. Te wszystkie systemy zapewniają możliwość półautonomicznej jazdy na poziomie drugim. Nie zabrakło też systemu kamer ułatwiających parkowanie i manewrowanie w ciasnych uliczkach.
Pierwsze egzemplarze nowego Citroena C4 zostaną wyprodukowane jesienią, a do salonów trafią na początku 2021 roku.