Wschodnia Obwodnica Warszawy jest częścią Warszawskiego Węzła Drogowego i jedną z kluczowych inwestycji, która pozwoli odciążyć ruch w prawobrzeżnej części miasta. Kierowcy będą mogli wygodnie minąć Warszawę drogą ekspresową. Niestety, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała 1 czerwca o zerwaniu umowy z firmą Complex Projekt. Firma miała za 3,9 miliona złotych przygotować koncepcję programową ze szczegółowym przebiegiem wschodniej obwodnicy przez Wesołą i przeprowadzić badania geologiczne. Mówimy tu o kluczowym, bo aż 10-kilometrowym odcinku S17 od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Powodem zerwania umowy jest przede wszystkim "niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu".
GDDKiA zapewnia, że nie powinniśmy spodziewać się dużych opóźnień, ale konkretnej daty, kiedy kierowcy pojadą S17 na opisywanym odcinku nie poznaliśmy. Wiemy jednak, że już zapadła decyzja o przetargu na kontynuowanie prac. Ma zostać ogłoszony we wrześniu. Kompletna dokumentacja ma być gotowa w 2022 roku, a ogłoszenie przetargu w systemie "projektuj i buduj" zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku.
Budowę Wschodniej Obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki: