Odświeżony Volkswagen Tiguan już za chwilę. Na razie producent drażni szkicami, ale znamy szczegóły

Odświeżony Volkswagen Tiguan zostanie oficjalnie zaprezentowany latem 2020 r., ale firma już zapowiada tę premierę. Dlaczego jest taka ważna, skoro to tylko drobny lifting? Dlatego bo Tiguan jest prawdziwym bestsellerem marki z Wolfsburga. W 2019 r. jego sprzedaż pobiła Polo i Golfa.

To prawdziwy znak czasów. Volkswagen od dziesięcioleci jest prekursorem trendów i wygląda na to, że tym razem będzie podobnie. Najlepiej sprzedającym się samochodem tej marki w 2019 r. był kompaktowy SUV - Tiguan.

Tiguan to największy hit Volkswagena

Auto modnej klasy SUV zostawiło w pobitym polu dwa klasyki w swoich kategoriach: Polo oraz Golfa. Oczywiście w przypadku tego ostatniego znaczenie miała zmiana warty, która nastąpiła w zeszłym roku. VW Golf 7 już nie był tak atrakcyjny, a model ósmej generacji - jeszcze niedostępny.

Zobacz wideo

Jednak nic nie jest w stanie umniejszyć sukcesu Tiguana. W 2019 r. tego SUV-a wybrało prawie milion klientów na całym świecie. Z 910 tys. kupionych sztuk 55% miało przedłużony rozstaw osi, a reszta - standardowy, przynajmniej jeśli chodzi o Europę. W USA jest oferowana wyłącznie przedłużona odmiana, u nas znana pod nazwą Allspace.

Nie przestaje się stawiać na wygrywającego konia

Wprawdzie Volkswagen nie chce zdradzić wyglądu odświeżonego SUV-a, ale wiadomo, że zmiany nie są duże. Zmodyfikowano przedni oraz tylny pas pojazdu, wyposażono go w nowy system multimedialny MIB3 i autonomiczne funkcje Travel Assist, które znamy z innych modeli VW oraz zapowiedziano nowe wersje napędowe.

Ponieważ koncern VW/Audi stosuje podobną gamę silników w swoich samochodach różnych marek, łatwo się domyślić jakie to będą nowości.

Przede wszystkim do sprzedaży trafi Volkswagen Tiguan TDI z innowacyjnym systemem katalitycznym SCR wyposażonym w dwa wtryskiwacze roztworu mocznika AdBlue. Dzięki temu ilość toksycznych tlenków azotu NOx ma się zmniejszyć nawet o 80%. Drugą nowością będzie wyposażenie wersji z silnikami benzynowymi w funkcjonalność "miękkiej" hybrydy, która pomaga oszczędzić paliwo.

Na inne wersje napędowe trzeba będzie zaczekać do 2021 roku

Wtedy w ofercie znajdzie się Volkswagen Tiguan GTE z hybrydowym napędem typu plug-in. Pod jego maską będzie benzynowy silnik 1.4 TSI wspomagany elektrycznym. Łączna moc zespołu napędowego wyniesie 245 KM, a korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego podobno będzie można przejechać więcej niż 50 km.

Drugą przyszłoroczną nowością najprawdopodobniej będzie sportowy Tiguan R, który już został przyłapany w czasie testów na torach. Będzie miał dwulitrowy benzynowy silnik znany z innych modeli o wysokich osiagach. Moc z pewnością przekroczy 300 KM. Musi być wyższa niż mniejszego modelu T-Roc R. Standardowym wyposażeniem będzie napęd 4MOTION i dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG.

Wszystkie zmiany brzmią dobrze i nie powinny przeszkodzić Tiguanowi w utrzymaniu pozycji lidera w 2021 r. kiedy jego sprzedaż się ustabilizuje. Dopiero wtedy będzie miał szansę wrócić do walki o prymat z kompaktowym Golfem i miejskim Polo.

Więcej o:
Komentarze (13)
Odświeżony Volkswagen Tiguan trafi do sprzedaży latem 2020 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    Niech każdy kupuje co uważa. Myślę, że największym problemem w naszym kraju pod względem motoryzacyjnym jest średni wiek pojazdów a nie to czym jeździmy. Wiele "samochodów" sprowadzonych z Zachodu przeżyło wypadki, powódź itp.
    Osobiście wiele lat broniłem się przed VW , uważałem , że inne są lepsze itp. w sumie racjonalnie nie wytłumaczę dlaczego tak myślałem. Przerobiłem Toyotę, Subaru, Mitsubishi, Fiata. Przez 4 lata jeździłem Octavią, 4 lata Passatem B8 , teraz Tiguan Allspace. Możecie wierzyć albo i nie - najczystsze spaliny (analiza miernikiem) miał Passat i Tiguan - AdBlue robi robotę. Średnie spalanie w trasie (oba VW 4 Motion) to 6-6,5 l przy prędkościach do 130km/h (tam gdzie dozwolone). Po co się tak negatywnie do siebie nastawiać, śmieszy mnie to gadanie wieśwagen itp , nie podoba Ci się VW kup innego , niby wszyscy tak przeciwko a jednak Golfów i starych Passatów jeździ mnóstwo. To pewnie tak jak z wyborami - "ja na nich nie głosowałem" - nikt na nich nie głosował ale większość mają.
    Szukałem długo zamiennika dla Tiguan Allspace - w tej cenie nie da się kupić nic sensownego (możliwość konfiguracji wyposażenia, pakiety serwisowe, gwarancja mobilności, ogólna dostępność serwisu i akcesoriów, oferta finansowania / wartość wykupu). Niby reklam pełno tylko proza życia w salonie i realne oferty chcąc nie chcąc kierują do VW / Skoda / Seat.

  • Gość: Pep

    Oceniono 8 razy 0

    A co tam słychać w German Engineering w kwestii szumnie zapowiadanego ID.3, których tysiące starzeją się wraz z bateriami na placu obok fabryki, ale żaden nie jest jeszcze w stanie jechać? :-D VW to najmniej innowacyjny i najbardziej nieudolny z dużych producentów aut. Takie samochodowe disco polo. Ostrożny, przestarzały design, tandetne wykończenie i uwielbienie gawiedzi.

  • Gość: Jan Nowak

    Oceniono 9 razy -3

    Niemcy to dzisiaj kosmos techniczno-cyfrowy niedostępny cenowo dla mieszkańców rolniczego kraju nad Wisłą

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX