Nowy Hyundai Elantra. Ma zaskakujące wyposażenie

W Hollywood zadebiutował Hyundai Elantra siódmej generacji. To wciąż samochód klasy kompaktowej, ale wyraźnie urósł, bo jest skonstruowany na nowej platformie. W 2021 roku trafi na wybrane europejskie rynki.

Najważniejsze cechy nowego modelu to zupełnie nowa platforma, dostępny po raz pierwszy napęd hybrydowy i wyjątkowo bogate wyposażenie multimedialne.

Hyundai Elantra jest czterodrzwiowym sedanem o sylwetce w modny sposób stylizowanej na nadwozie typu coupe. Długość nowego modelu wynosi 462 cm, a rozstaw osi mierzy 270 cm - to jedne z lepszych wartości w klasie kompaktowej, które zapowiadają przestronne wnętrze.

Wersja amerykańska Hyundaia Elantra ma inną gamę silników, ale hybryda powinna trafić do Europy

Pod maską Hyundaia Elantra w wersji amerykańskiej jest montowany czterocylindrowy silnik benzynowy o poj. 2 l i mocy 147 KM znany z poprzedniej wersji. W Europie raczej można się spodziewać innych jednostek napędowych: o mniejszej pojemności skokowej i turbodoładowanych. Koncern Hyundai Motor Group ma dużo takich silników w ofercie z ponad 200-konnym 1.6 T-GDI na czele, więc będzie z czego wybierać.

Hyundai ElantraHyundai Elantra fot. Hyundai

Znacznie ciekawszy jest drugi zespół napędowy. To hybryda znana w Polsce z modelu Ioniq. Składa się z silnika benzynowego o poj. 1,6 l oraz elektrycznego. Łączna moc takiego zespołu to 139 KM, a moment obrotowy przekazuje na przednią oś skrzynia o dwóch sprzęgłach. Taka wiadomość ucieszy fanów samochodów hybrydowych, którzy nie przepadają za skrzyniami biegów typu CVT.

Wnętrze kompaktowego Hyundaia jest nowoczesne i wyposażone w wielkie ekrany

Ciekawie prezentuje się także wnętrze nowego koreańskiego samochodu, zwłaszcza w droższych wersjach. Wtedy królują w nim dwa panoramiczne ekrany multimedialne. Jeden z nich zastępuje klasyczne wskaźniki. Drugi może wyświetlać informacje systemu multimedialnego Hyundaia - Blue Link lub współpracować ze smarftonem, dzięki wyposażeniu w funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay. Obie mają być dostępne w każdej, nawet najtańszej specyfikacji, co spodoba się fanom nowych technologii.

Hyundai ElantraHyundai Elantra fot. Hyundai

Technicznych nowinek jest więcej. Liczne systemy elektroniczne dbają o bezpieczeństwo w czasie jazdy. To między innymi aktywny tempomat regulujący odległość, prędkość i utrzymujący auto na pasie ruchu, układy dbające o bezpieczeństwo przy parkowaniu, cofaniu i wysiadaniu z samochodu, a także system sterowania głosowego ważniejszymi funkcjami.

Zobacz wideo W Studiu Biznes sprawdziliśmy najnowszego Volkswagena Golfa

Kluczykiem do Elantry może być smartfon

Nowy Hyundai Elantra opcjonalnie będzie mógł być otwierany i uruchamiany przy użyciu elektronicznego klucza - specjalnej aplikacji na smartfona korzystającej z technologii komunikacji NFC. To znacznie bezpieczniejszy sposób od dostępnych powszechnie bezprzewodowych kluczyków.

Nowy Hyundai Elantra prezentuje się ciekawie i nowocześnie, ale czy tak jest w rzeczywistości przekonamy się dopiero za około 10 miesięcy, kiedy na początku 2021 r. zadebiutuje w Europie. Jeśli to nastąpi, bo ostateczna decyzja jeszcze nie została podjęta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.