IBRM SAMAR w swoim raporcie podaje, że styczniu 2020 r. zarejestrowano w Polsce 43 889 samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. A to oznacza, że rok do roku polski rynek zanotował dość poważny, bo aż 14,5-procentowy spadek liczby rejestracji. Dominują oczywiście rejestracje firm - klienci instytucjonalni odpowiadają za 63,99 proc. rejestracji, a indywidualni (często nazywani "przeciętnymi Kowalskimi) za 36,01 proc.
Który producent sprzedaje najwięcej samochodów w Polsce? Jeszcze do niedawna bez wahania odpowiedzielibyśmy na to pytanie, wskazując Skodę. Jednak już końcówka zeszłego roku należała do Toyoty, która z każdym miesiącem odrabiała straty do czeskiej marki VAG. W 2020 r. Japończycy wjechali już ze sporą przewagą - ponad tysiącem zarejestrowanych aut więcej.
Z dokładnymi danymi możecie zapoznać się na poniższej infografice, którą przygotował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Jest dwustronna, w pełni interaktywna i możecie ją wyświetlić na pełnym ekranie. Wystarczy na nią najechać i kliknąć w trzy kropki w prawym górnym rogu, a potem wybrać ikonkę monitora.
Powyżej zaprezentowaliśmy statystyki dla całego rynku. Teraz sprawdzimy, które modele najczęściej wybierają klienci indywidualni. Tutaj również liderem jest Toyota, ale nie Corolla, a mniejszy o rozmiar Yaris:
Wśród firm o pierwsze miejsce pojedynek stoczyły dwa kompakty - Corolla i Octavia. Warto też zwrócić uwagę, że do pierwszej piątki wskoczyła Skoda Superb.