Nowy Peugeot 2008 ma już polski cennik. Nie jest tanio, ale jest dobrze

Segment B-SUV powoli zaczyna pękać w szwach - na rynek wkraczają coraz to nowe modele. Do debiutu szykuje się także zupełnie nowy Peugeot 2008. I za tę nowość niemało zapłacimy.

Peugeot 2008 powstał na zupełnie nowej platformie, co pozwoliło uzyskać bardziej przestronne wnętrze, a także szeroką ofertę jednostek napędowych. Peugeot 2008 jest jedynym przedstawicielem swojego segmentu, który występuje także w wersji elektrycznej. Do tego nowoczesny design i najnowsze systemy bezpieczeństwa. Całość startuje z progu cenowego 79 900 zł.

Nie tani, ale dobrze wyposażony

Bazową wersją Peugeota 2008 będzie odmiana Active z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 100 KM. W standardzie otrzymamy LED-owe oświetlenie (z przodu i z tyłu), tylne czujniki parkowania, i-Cockpit (wirtualne zegary), manualną klimatyzację, przednie i tylne szyby elektryczne, wielofunkcyjną kierownicę, wiodące systemy bezpieczeństwa oraz system multimedialny z 7-calowym dotykowym ekranem. Zatem lista wyposażenia standardowego poniekąd usprawiedliwia wysoką cenę bazowej odmiany.

Peugeot 2008 (2019)Peugeot 2008 (2019) fot. Peugeot

W wyższej wersji Allure znajdziemy m.in. i-Cockpit z cyfrowymi zegarami 3D, 17-calowe felgi ze stopów lekkich, przełącznik zmiany trybów jazdy, automatyczną klimatyzację (jednostrefową), bezkluczykowy dostęp do auta, lusterko fotochromatyczne, dodatkowe elementy dekoracyjne nadwozia oraz konsolę centralną z podłokietnikiem.

Do usportowionej wizualnie wersji GT Line Francuzi dołożyli światła Full LED, przednie czujniki parkowania i ambientowe oświetlenie wnętrza. Jak na GT przystało, na pokład trafiły też sportowe fotele i dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia. "Prawdziwa" odmiana GT zaoferuje podgrzewanie foteli, 18-calowe aluminiowe felgi i topowy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10 cali.

Cennik

Bazowa wersja startuje z poziomu 79 900 zł. Ten sam silnik (1.2 PureTech 100 KM) w wersji Allure jest prawie 10 tys. zł droższy - kosztuje 89 400 zł. Najtańsza odmiana 130-konna kosztuje 87 200 zł. Decydując się na diesla w wersji Active zapłacimy 88 400 zł, a za topową dla wariantu wysokoprężnego wersję GT Line zapłacimy 105 400 zł. Odmiana GT jest dostępna tylko w jednej wersji silnikowej - 1.2 PureTech o mocy 155 KM. Jednostka jest zestawiona z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i figuruje w cenniku kwotą 126 200 zł.

Peugeot 2008 2020Peugeot 2008 2020 fot. Peugeot

Więcej o: