W ubiegłych latach dwukrotnie ogłaszany był przetarg na realizację odcinka „zero”. Za każdym razem najtańsza oferta na roboty przekraczała budżet zadania o ponad 50 proc. i postępowanie unieważniano. Po przeanalizowaniu wcześniejszych postępowań, GDDKiA podjęła decyzję o połączeniu dwóch odcinków i ich realizację w ramach jednego zadania.
Takie podejście pozwoli rozłożyć na dwa odcinki, koszty ogólne m.in. dostosowanie do warunków kontraktu, w tym węzeł betoniarski, wyposażenie laboratorium z jego utrzymaniem, koszty zaplecza budowy oraz biura projektowego.
Najniższą ofertę na kwotę 180 517 241,96 zł złożyła firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Budżet zamawiającego wynosi 172 963 786,58 zł. Pozostałe oferty:
Jak oceniane będą oferty? Najważniejszym kryterium jest cena (60 proc.), później przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy (30 proc.), a pozostałe 10 proc. to termin realizacji. Czas przewidziany na prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 40 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 15 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Natomiast do czasu objętego projektowaniem okresy zimowe są wliczane.