Audi odświeżyło model Q7 oraz jego usportowioną odmianę SQ7. Niedawno opisywaliśmy zmiany, jakie przyniósł dość gruntowny lifting (zwłaszcza bardzo wyraźnie unowocześniono wnętrze), a teraz możemy zdradzić polskie ceny wersji wysokoprężnych. Cennik otwiera 293 500 zł. Co ciekawe, poznaliśmy także cenę odmiany SQ7 z silnikiem V8 - tutaj ceny startują od niecałych 450 tysięcy.
Standardem w każdym Q7 jest oczywiście automatyczna skrzynia biegów (8 Tiptronic) oraz napęd quattro. Wersje 45 oraz 50 TDI są miękkimi hybrydami z instalacją 48v. Pod maską nowego Audi Q7 może pracować także benzynowa V-szóstka 3.0 o mocy 340 KM (55 TFSI), ale nie wiemy jeszcze, czy taka wersja trafi do Polski. W planach jest również hybryda ładowana z gniazdka.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Nowe Audi Q7 kosztuje wyjściowo 293 500 zł (3.0 231 KM), a SQ7 - 449 500 zł (4.0 435 KM). Sprawdźmy, jak te ceny wypadają na tle dwóch najgroźniejszych konkurentów. Porównujemy wersje o podobnej mocy i nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.
>>> Czy wciąż warto postawić na silnik Diesla? " Najnowsze konstrukcje są szczytowym wytworem cywilizacji technicznej":
Nowe Audi Q7 oznacza nie przeskok w kolejną generację, a dość gruntowny facelifting dużego SUV-a. Wersję sprzed i po lifcie rozpoznamy od razu. Wystarczy jedno spojrzenie na przód Q7 z nowym, dużym grillem i charakterystycznymi reflektorami (dostępne będą HD Matrix LED), a będziemy wiedzieli, że mamy do czynienia z autem po aktualizacji. Również tył zmienił się bardzo wyraźnie - tam także znajdziemy nowe LED-y i odświeżone linie. Stylistycznie Q7 nawiązuje do najnowszych samochodów z Ingolstadt, przede wszystkim modelu Q8.
Zupełnie nowe jest wnętrze, które również garściami czerpie z najnowszych modeli producenta. Aktualne Q7 zdążyło się już zestarzeć, Audi musiało więc unowocześnić kabinę. W końcu Q7 to jeden z najdroższych i najbardziej prestiżowych samochodów w gamie bawarskiej marki. Duży SUV otrzymał więc dwuekranowy system multimedialny MMI, najnowsze wirtualne zegary (podobno mają być standardem) oraz wyświetlacz przezierny. Do tego wydłużono i tak obszerną listę opcji z zakresu komfortu i luksusu,a nad kierowcą Q7 czuwać będą nowe systemy bezpieczeństwa i wsparcia.