Audi RS7 Sportback - czy to najładniejsze czterodrzwiowe coupe na rynku?

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutował najmłodszy sportowiec spod znaku czterech pierścieni. Mowa o Audi RS7 Sportback, które zachwyca liniami i osiągami.

Choć Audi RS7 Sportback sporo podzespołów dzieli z RS6, stylistyka nadwozia jest zupełnie inna. Mamy do czynienia z dynamicznym liftbackiem obfitującym w agresywne przetłoczenia. Czterodrzwiowe coupe zostało optycznie poszerzone przez wydatne nadkola i progi. Efektem jest auto, które mierzy 1951 mm szerokości z przodu, a tył nowego RS7 jest "tęższy" o 40 mm.

Audi RS 7 SportbackAudi RS 7 Sportback Audi

Z przodu znajdziemy laserowe reflektory (opcja dodatkowa, w standardzie dostaniemy światła LED), a z tyłu elektronicznie wysuwany spoiler. Całości dopełniają felgi o średnicy aż 21 lub 22 cali o ciekawym wzorze - przy ich projektowaniu inspiracją były łopatki turbiny. Imponują także hamulce skryte za obręczami - tarcze z przodu mają średnicę 420 mm, a z tyłu 370 mm. Decyzja o wyborze ceramicznych hamulców pomoże odchudzić RS7 Sportback o 34 kilogramy.

Potężny motor z... odłączanymi cylindrami

Pod maskę Audi RS7 Sportback trafił benzynowy silnik V8 o pojemności 4 litrów, który generuje okrągłe 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które trafiają na cztery koła za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła Quattro. Na pokładzie zainstalowano jednak system, który w sytuacjach zmniejszonego obciążenia dezaktywuje połowę cylindrów. Wówczas potężna V-ósemka staje się potulnym czterocylindrowcem. Jednak wykorzystując pełny potencjał, luksusowe czterodrzwiowe coupe rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,6 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wybierając pakiet Dynamic lub Dynamic Plus można ją zwiększyć odpowiednio do 280 lub 305 km/h.

Audi RS 7 SportbackAudi RS 7 Sportback Audi

Audi RS7 Sportback jest tzw. "miękką hybrydą", co oznacza, że silnik spalinowy może liczyć na wsparcie systemu MHEV opartego na 48-woltowej instalacji elektrycznej zwiększającej płynność jazdy, a przy okazji przyczyniającej się do mniejszego zużycia paliwa (jeśli właściciela doładowanego V8 interesuje niska konsumpcja). Jednak system MHEV pozwala także odzyskiwać energię z hamowania i przekazywać ją do zasilania urządzeń pokładowych. Producent podaje, że takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa o nawet 0,8 litra na dystansie 100 kilometrów.

Wyposażenie standardowe

Bazowa wersja RS7 Sportback posiada adaptacyjne zawieszenie (niższe o 20 mm od tego w Audi A7), które po przekroczeniu prędkości 120 km/h obniża się o dodatkowe 10 mm (w tym samym czasie wysuwa się elektroniczny spoiler). Jadąc osiedlową drogą możemy się "podnieść" o 20 mm, co ułatwia pokonywanie np. progów zwalniających. Opcjonalnie mamy do wyboru sportowe zawieszenie RS Plus gdzie pneumatykę zastąpiło sprawdzone rozwiązanie w postaci sprężyn śrubowych i adaptacyjnych amortyzatorów, oraz skrętną tylną oś.

Audi RS7 Sportback pojawi się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku.

Audi RS7 SportbackAudi RS7 Sportback fot. Filip Trusz

Więcej o: