Nowe Porsche Macan Turbo - pod maską V-szóstka o mocy 440 KM

Nowe Porsche Macan Turbo imponuje osiągami. Całkiem spory SUV potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy, żeby na prędkościomierzu pojawiło się 100 km/h, a na prostej rozpędzi się nawet do 270 km/h. To zasługa potężnego silnika V6.

Sercem nowego Porsche Macan Turbo jest 2,9-litrowy silnik V6, stosowany już w większych modelach Cayenne oraz Panamera. Producent chwali się, że to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają błyskawiczną reakcję.

Nowa V-szóstka zapewnia Macanowi Turbo aż 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w przedziale 1800-5600 obr./min. W poprzednim Turbo pracowała większa, sześciocylindrowa jednostka 3.6, która była słabsza o 40 KM.

Za przeniesienie siły napędowej w nowym Macanie Turbo odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Porsche Macan Turbo 2020Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Osiągi? Nowe Porsche Macan Turbo  może się pochwalić następującymi liczbami:

  • 4,3 s od 0 do 100 km/h (z pakietem Sport Chrono)
  • Macan Turbo przyspiesza do setki o 0,3 s szybciej od poprzednika,
  • prędkość maksymalna wynosi teraz 270 km/h,
  • tutaj najmniejszy SUV Porsche poprawił się o 4 km/h,
  • ile pali? Porsche mówi o 9,8 l/100 km, ale taka wartość będzie do uzyskania tylko przy spokojnej jeździe.

Porsche Macan Turbo 2020Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Nowe Porsche Macan Turbo to oczywiście nie tylko 440-konny silnik, ale także wyczynowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Macana będzie można wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Topowa odmiana SUV-a nie zapomina o luksusie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Atmosferę dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium.

Na wyposażeniu znajdziemy także: zaawansowany system multimedialny PCM, 14-głośnikowy zestaw audio Bose, nawigację online z informacjami o ruchu, inteligentną obsługę głosową, moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, hotspot Wi-Fi, ładowarkę indukcyjną, podgrzewaną szybę przednią, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku

Porsche Macan Turbo 2020Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Na polskie ceny nowego Porsche Macana Turbo wciąż czekamy. Powinniśmy poznać je już niedługo, Porsche bardzo rzadko zwleka z publikacją polskiego cennika.

>>> "Aaaa, ale czad! Jadę ze Stigiem!" Jeszcze nie widzieliśmy naczelnego Moto.pl w takich emocjach:

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.