Sercem nowego Porsche Macan Turbo jest 2,9-litrowy silnik V6, stosowany już w większych modelach Cayenne oraz Panamera. Producent chwali się, że to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają błyskawiczną reakcję.
Nowa V-szóstka zapewnia Macanowi Turbo aż 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w przedziale 1800-5600 obr./min. W poprzednim Turbo pracowała większa, sześciocylindrowa jednostka 3.6, która była słabsza o 40 KM.
Za przeniesienie siły napędowej w nowym Macanie Turbo odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.
Osiągi? Nowe Porsche Macan Turbo może się pochwalić następującymi liczbami:
Nowe Porsche Macan Turbo to oczywiście nie tylko 440-konny silnik, ale także wyczynowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Macana będzie można wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.
Topowa odmiana SUV-a nie zapomina o luksusie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Atmosferę dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium.
Na wyposażeniu znajdziemy także: zaawansowany system multimedialny PCM, 14-głośnikowy zestaw audio Bose, nawigację online z informacjami o ruchu, inteligentną obsługę głosową, moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, hotspot Wi-Fi, ładowarkę indukcyjną, podgrzewaną szybę przednią, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku
Na polskie ceny nowego Porsche Macana Turbo wciąż czekamy. Powinniśmy poznać je już niedługo, Porsche bardzo rzadko zwleka z publikacją polskiego cennika.
>>> "Aaaa, ale czad! Jadę ze Stigiem!" Jeszcze nie widzieliśmy naczelnego Moto.pl w takich emocjach: