Nowe Porsche Macan Turbo - pod maską V-szóstka o mocy 440 KM

Nowe Porsche Macan Turbo imponuje osiągami. Całkiem spory SUV potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy, żeby na prędkościomierzu pojawiło się 100 km/h, a na prostej rozpędzi się nawet do 270 km/h. To zasługa potężnego silnika V6.

Sercem nowego Porsche Macan Turbo jest 2,9-litrowy silnik V6, stosowany już w większych modelach Cayenne oraz Panamera. Producent chwali się, że to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają błyskawiczną reakcję.

Nowa V-szóstka zapewnia Macanowi Turbo aż 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w przedziale 1800-5600 obr./min. W poprzednim Turbo pracowała większa, sześciocylindrowa jednostka 3.6, która była słabsza o 40 KM.

Za przeniesienie siły napędowej w nowym Macanie Turbo odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Porsche Macan Turbo 2020
Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Osiągi? Nowe Porsche Macan Turbo  może się pochwalić następującymi liczbami:

  • 4,3 s od 0 do 100 km/h (z pakietem Sport Chrono)
  • Macan Turbo przyspiesza do setki o 0,3 s szybciej od poprzednika,
  • prędkość maksymalna wynosi teraz 270 km/h,
  • tutaj najmniejszy SUV Porsche poprawił się o 4 km/h,
  • ile pali? Porsche mówi o 9,8 l/100 km, ale taka wartość będzie do uzyskania tylko przy spokojnej jeździe.
Porsche Macan Turbo 2020
Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Nowe Porsche Macan Turbo to oczywiście nie tylko 440-konny silnik, ale także wyczynowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Macana będzie można wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Topowa odmiana SUV-a nie zapomina o luksusie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Atmosferę dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium.

Na wyposażeniu znajdziemy także: zaawansowany system multimedialny PCM, 14-głośnikowy zestaw audio Bose, nawigację online z informacjami o ruchu, inteligentną obsługę głosową, moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, hotspot Wi-Fi, ładowarkę indukcyjną, podgrzewaną szybę przednią, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku

Porsche Macan Turbo 2020
Porsche Macan Turbo 2020 fot. Porsche

Na polskie ceny nowego Porsche Macana Turbo wciąż czekamy. Powinniśmy poznać je już niedługo, Porsche bardzo rzadko zwleka z publikacją polskiego cennika.

>>> "Aaaa, ale czad! Jadę ze Stigiem!" Jeszcze nie widzieliśmy naczelnego Moto.pl w takich emocjach:

Zobacz wideo
Więcej o: