Mercedes GLS oferuje wszystkiego najwięcej: więcej przestrzeni, więcej komfortu i więcej luksusu. Auto ma imponujące rozmiary – mierzy 5207 mm długości, 1956 mm szerokości i aż 1838 mm wysokości. Rozstaw osi wydłużono o 60 mm w stosunku do poprzednika, co pozwoliło wygospodarować w kabinie jeszcze więcej miejsca. W trzech rzędach siedzeń wygodnie będzie nawet wysokim pasażerom, a przestrzeń bagażowa może pomieścić aż 2400 litrów. GLS po raz pierwszy jest dostępny także w wersji 6-miejscowej, z sześcioma niezależnymi fotelami. Co ciekawe – taka wersja nie wymaga żadnej dopłaty, a jedynie zaznaczenia w konfiguratorze odpowiedniej opcji.
Aby ten prestiżowy czołg jeszcze bardziej wyróżniał się na drodze, marka oferuje liczne pakiety stylistyczne. Linia AMG obejmuje stylizację nadwozia (przedni i tylny zderzak AMG oraz poszerzenia nadkoli), 21-calowe obręcze AMG z lekkich stopów, a także sportowy układ hamulcowy z perforowanymi przednimi tarczami. We wnętrzu pojawia się wielofunkcyjna sportowa kierownica ze spłaszczoną dolną częścią wieńca, oraz sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali nierdzewnej.
W Europie GLS standardowo występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie siedzeń i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim (mogą tam usiąść osoby o wzroście do 1,94 m). Opcjonalnie, bez dodatkowych opłat, dla środkowego rzędu można zamówić dwa luksusowe, pojedyncze siedzenia z regulowanymi podłokietnikami. Zapewniają one pasażerom więcej przestrzeni i większy komfort, a przy okazji – łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu, np. gdy w środkowym zamontowane są dziecięce foteliki.
Jak na topowy model z gamy przystało, ma pokład Mercedesa GLS trafił system MBUX, aktywowany hasłem „Hej Mercedes”. System rozpoznaje normalną mowę, a podczas jazdy możemy go zapytać np. o pogodę na najbliższe dni, poprosić o wprowadzenie celu do nawigacji, wybranie numeru telefonu a nawet... opowiedzenie dowcipu.
Dzięki pakietowi wspomagania bezpieczeństwa jazdy (10 896 zł), kierowca może liczyć na wsparcie systemów w najróżniejszych sytuacjach. Układ pomaga w zakresie regulacji prędkości, korygowania toru jazdy, zmiany pasa ruchu, a nawet w obliczu ryzyka kolizji. Do jego elementów składowych należą m.in. aktywny asystent utrzymywania odległości DISTRONIC, aktywny asystent ograniczeń prędkości, regulacja prędkości w oparciu o trasę z funkcją wykrywania końca zatoru drogowego, aktywni asystenci kierowania, zmiany pasa oraz zatrzymania się, funkcja tworzenia korytarza awaryjnego, aktywny asystent hamowania, funkcje rozpoznawania ruchu na zakrętach i poprzecznego i wiele innych znanych już systemów, takich jak np. asystent znaków drogowych.
GLS jest seryjnie wyposażony w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia Plus, w tym w nową funkcję myjni samochodowej, która pozwala na przygotowanie samochodu do wjazdu na myjnię po naciśnięciu przycisku.
W ramach pakietu Off-Road Engineering (10 726 zł) w pełni aktywny napęd na wszystkie koła współpracuje z przekładnią redukcyjną. Na ekranie multimediów można wywołać wówczas animację sytuacji na drodze. Prezentacja nachylenia drogi, kąta przechyłu i parametrów technicznych pomaga kierowcy prawidłowo oceniać sytuację podczas przeprowadzania manewrów w terenie.
Opcjonalny hak holowniczy (5420 zł) jest elektrycznie rozkładany i chowany, a system Trailer Maneuvering Assist (1976 zł) wspiera kierowcę podczas „podpinania” przyczepy oraz cofania zespołem pojazdów.
Bazowa odmiana GLS 350 d 4MATIC jest napędzana sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 286 KM. Mocniejszy wariant generuje 330 KM z tego samego motoru. Auta kosztują odpowiednio 399 900 i 418 200 zł.