Używane: BMW serii 5 E60 i F10 - opinie, awaryjność, silniki. Co psuje się najczęściej?
Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?
REKLAMA
Moto.pl
Używane BMW serii 5 - na jakie wersje powinniśmy uważać? Dzisiaj w serii Kupujemy używane przyglądamy się dwóm popularnym generacjom BMW serii 5 - E60 oraz F10. Co psuje się w nich najczęściej?
fot. BMW
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od BMW serii 5 z lat 2003-2010. To generacja E60.
REKLAMA
BMW serii 5 E60 - najczęstsze problemy i awarie
Bardzo szybko zużywają się: silentblocki w tylnych wahaczach, koło dwumasowe i poduszki pod silnikiem, przeguby napędowe kół tylnych, dwumasowe koło pasowe napędu osprzętu,
kłopoty z wtryskiwaczami, cewkami zapłonowymi, czujnikiem niskiego ciśnienia paliwa czy pompy wysokiego ciśnienia w jednostkach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem,
turbodiesle z początku produkcji (2.0 R4, M47) miewają problemy z turbosprężarkami, dwumasowym kołem zamachowym i wtryskiwaczami. W nowszych silnikach (N47) wyeliminowano większość wad, ale pojawiły się problemy z trwałością łańcucha rozrządu,
w większych dieslach (3.0 R6) usterki wtryskiwaczy i pompy paliwa,
w silnikach diesla klapy w kolektorze ssącym.
elektronika lubi spłatać figla (problemy z szyberdachem, modułem sterującym układem kierowniczym czy podświetleniem zegarów).
Na co szczególnie uważać w kolejnej generacji BMW serii 5? BMW serii 5 F10 stosunkowo niedawno doczekało się następcy, jest więc wciąż bardzo nowoczesną limuzyną z bogatym wyposażeniem.
BMW serii 5 F10 - najczęstsze problemy i awarie
elektronika lubi zaszaleć (np. błędne wskazania poziomu paliwa),
plastikowy wirnik pompy cieczy czasem się rozsypuje i doprowadza do awarii układu chłodzenia,
w silnikach diesla szybko zużywa się łańcuch rozrządu, a jego wymiana jest bardzo kosztowna,
w niektórych egzemplarzach łatwo przeciera się skórzana tapicerka Nappa,
problemy z systemem Active Steering (opcja) - kierowcy często narzekają na ściąganie w prawo,
bardzo mało kierowców narzeka na jednostki benzynowe, tak naprawdę pojawiają się tylko problemy ze zużyciem łańcucha pompy oleju w benzyniaku 2.0 turbo,
inne uszkodzenia: skraplacz klimatyzacji i przednie półosie (w "piątkach" z xDrive).
Na polskim rynku wtórnym znajdziemy bardzo wiele powypadkowych BMW F10. Kupując tę niemiecką limuzynę trzeba dokładnie sprawdzić, czy nasz egzemplarz nie jest autem z niepokojącą przeszłością.