Francuski koncern PSA zadecydował o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów.
Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.
Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu – Excellent Plant Program - jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych, gwarantując klientom najlepszą ofertę naszych wszystkich marek w tym segmencie.
- powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.
Wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall, pozwoli grupie zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.
Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie.
- powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.
W Gliwicach produkowany jest teraz Opel Astra, nie wiadomo jaka przyszłość czeka lubiany w Polsce kompakt. W rozmowie z auto.dziennik.pl (źródło), Wojciech Osoś, szef PR PSA w Polsce, powiedział, że zakład w Gliwicach będzie kontynuował produkcję Astry, ale nie podjęto jeszcze decyzji, w których fabrykach koncernu ma powstawać kolejna generacja.