Nowy Jaguar XE będzie kosztował w Polsce wyjściowo 186 900 zł - donosi, dobrze poinformowany w sprawach polskiego rynku, IBRM SAMAR (źródło). To cena za Jaguara XE z silnikiem 2.0 i4D o mocy 180 KM, z napędem na tył i skrzynią Auto S. Bez dodatkowych dopłat mamy otrzymać m.in. 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane siedzenia ze skórzaną tapicerką, reflektory Full-LED i tylne lampy ledowe, czujniki parkowania przód/tył, tylną kamerę oraz asystent pasa ruchu.
Zarówno z przodu jak i z tyłu znajdziemy nowe światła wykonane w technologii LED. Przednie reflektory wyposażono w światła do jazdy dziennej o kształcie litery J. Przemodelowano także zderzaki, które znacznie różnią się od siebie w zależności od wersji standardowej czy usportowionej R-Dynamic. Wszystko tworzy zgraną i mocno odświeżoną całość, a uzupełnieniem są nowe wzory felg i kolorów lakieru.
Radykalnych zmian nie zabrakło także w kabinie. Jaguar postawił na pełną cyfryzację i system Touch Pro Duo – dominującym elementem samochodu są dwa ekrany umieszczone na konsoli środkowej. Górny, o przekątnej 10,2 cala) odpowiada za sterowanie multimediami i nawigacją. Dolny o przekątnej 5,5 cala odpowiada za ustawienia klimatyzacji i nawiewu, zatem jest to bardzo podobne rozwiązanie do tego, które znamy m.in. z Audi A8. Jeśli ktoś uważa, że dwa ekrany to za mało, opcjonalnie Jaguar XE może posiadać cyfrowe zegary, a tablica przyrządów ma wówczas przekątną aż 12,3 cala.
Gama silnikowa odświeżonego Jaguara XE ma objąć trzy jednostki napędowe. Czterocylindrowy silnik benzynowy o objętości skokowej 2.0 ma występować w dwóch wariantach mocy – 250 i 300 KM. Jedynym w gamie silnikiem wysokoprężnym będzie 180-konny dwulitrowy diesel o oznaczeniu D180. Wszystkie wersje standardowo współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną.