Jedną z najważniejszych nowości w nowym Fordzie Rangerze jest nowy, 2-litrowy silnik EcoBlue. Ford podkreśla, że nowa jednostka zapewnia lepsze osiągi w połączeniu z niższym zużyciem paliwa. Diesel będzie dostępny w trzech wariantach.
Do tej pory oprócz ręcznej, 6-biegowej skrzyni kierowcy mogli wybrać także automat o tej samej liczbie przełożeń. Nowy Ford Ranger otrzyma znacznie nowocześniejszą automatyczną skrzynię - 10-stopniową przekładnię, którą znamy m.in. z nowego Mustanga oraz F-150.
Ford chwali się, że Ranger będzie sobie bardzo dobrze radził w trudnym terenie. Pomaga w tym wiodąca w klasie głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych.
Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3 500 kg, oraz ładowność do 1252 kg.
Nowy Ford Ranger to także cały pakiet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Na liście znajdziemy choćby:
System multimedialny SYNC 3 oferuje łączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay oraz Android Auto. Nowy ekran ma teraz 8 cali. Ciekawostką jest hotspot WiFi, który pozwoli podłączyć aż 10 różnych urządzeń.
Na koniec zostawiliśmy wygląd nowego Forda Rangera - europejska wersja upodobniła się do niedawno zaprezentowanego Raptora, przeznaczonego na rynek amerykański.
Zmiany obejmują przedni zderzak z nową kratą chłodnicy, w której dotychczasowy centralny poziomy element został podzielony wzdłuż na dwie smukłe sekcje. W palecie oferowanych lakierów znalazły się nowe kolory premium Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje wyposażeniowe posiadają w standardzie oświetlenie ksenonowe oraz dzienne światła w technologii LED.
Na ceny nowego Forda Rangera musimy jeszcze poczekać. Cennik aktualnego modelu otwiera 100 184 zł za 130-konnego diesla 2.2 TDCi (4x2). Topowa odmiana 3.2 TDCi 200 KM zaczyna się od 159 285 zł (4x4). Obydwa diesle, 2.2 TDCi i 3.2 TDCi, zostaną zastąpione przez opisane na początku 2.0 EcoBlue.