Willys to najbardziej charakterystyczny samochód amerykańskiej armii w historii. Podczas II Wojny Światowej przemierzał najbardziej niedostępne miejsca Europy. Mówi się, że to od niego wywodzi się słynny Wrangler, choć tak naprawdę bezpośrednim przodkiem wspomnianego Wranglera jest model CJ-2A, czyli cywilna wersja Willysa - równie dzielna w terenie, ale nie tak spartańska jak jego wojskowy odpowiednik.
Pierwszy Wrangler zadebiutował na rynku w 1987 roku (generacja YJ). Od zawsze był prawdziwą terenówką. Każda kolejna generacja wyraźnie nawiązywała do swojego protoplasty. Najnowszy Wrangler jest owocem kilkudziesięciu lat doświadczeń Jeepa w budowaniu samochodów terenowych.
Niektórzy nazywają go SUV-em, bo podniósł poziom komfortu do nieznanego do tej pory we Wranglerach poziomu. Ale to wciąż prawdziwy samochód terenowy - zbudowany na ramie, z głębokością brodzenia równą 76 cm.
Nowy Jeep Wrangler dostępny jest z dwoma systemami napędu 4x4: Command-Trac - w wersjach Sport i Sahara oraz Rock-Trac - w standardzie w wersji Rubicon. Oba układy posiadają nową 2-biegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac typu „full-time", która w sposób ciągły monitoruje i zarządza momentem obrotowym przesyłanym na przednie i tylne koła.
System napędu 4x4 Command-Trac oferuje 4 tryby pracy (plus tryb Neutral):
W normalnych warunkach jazdy, system Command-Trac pracuje w trybie 2WD, przekazując 100 proc. mocy na koła tylne. Przesuwając dźwignię w pozycję 4WD High, kierowca może przełączyć się w tryb jazdy z napędem na cztery koła, idealny podczas jazdy po śliskich nawierzchniach, takich jak piasek, błoto, śnieg lub lód. Tryb pracy 4H można wybrać zarówno w nowym trybie Auto jak i w trybie 4H Part Time zapewniającym zawsze równomierne rozłożenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Do najbardziej ekstremalnych przepraw stworzono tryb 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym, które zwielokrotnia moment obrotowy silnika.
Dostępny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie. Prawdziwym wszędołazem w palecie Wranglera jest wersja Rubicon - odmiana przeznaczona do pokonywania najbardziej ekstremalnych szlaków.
Faktem jest, że nowy Wrangler jest najbardziej komfortową generacją tego modelu w historii. Ale jednocześnie najbardziej terenową. Każdy Wrangler otrzymuje odznakę, którą dostają tylko wyjątkowe samochody. Trail Rated - bo o niej mowa - oznacza, że samochody zaliczyły szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w terenie w zakresie: trakcji, brodzenia, zwrotności, artykulacji zawieszenia i prześwitu.
Oprócz legendarnych wręcz właściwości terenowych nowy Wrangler oferuje ogrom nowoczesnych rozwiązań poprawiających komfort podróżowania. Mamy tu zestaw wskaźników z nawet 7-calowym wyświetlaczem LED, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, ekran dotykowy o przekątnej do 8,4 cala, najnowszy system multimedialny Uconnect z Apple Car Play i Android Auto.
Już podstawowa odmiana Sport oferuje bardzo wiele. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.: cztery poduszki powietrzne, asystenta zjazdu i podjazdu, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika, klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, system multimedialny Uconnect 7.0 oraz 8-głośnikowe nagłośnienie.
Nowy Jeep Wrangler oferowany jest obecnie z dwoma silnikami: benzynowym 2.0 Turbo o mocy 272 KM (400 Nm) oraz wysokoprężnym 2.2 o mocy 200 KM (450 Nm). Oba silniki są dostępne wyłącznie z 8-biegowym automatem.
Partnerem materiału jest Jeep