Nowy Hyundai i40 to liftingowa klasyka gatunku. Koreańczycy lekko odświeżyli wygląd auta, a najważniejszą stylistyczną nowością jest charakterystyczny dla nowych modeli producenta kaskadowy grill. Na liście opcji pojawią się także nowe, 18-calowe felgi.
W środku drobne porządki i dwie nowe wersji kolorystyczne tapicerki - czerwona i mieszanka czerni oraz szarego. Zaktualizowano także listę systemów bezpieczeństwa. System FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) ostrzega kierowcę o możliwości kolizji z przodu, a w przypadku braku jego reakcji samodzielnie rozpocznie awaryjne hamowanie.
Pod maskę nowego Hyundaia i40 trafi 1,6-litrowy silnik wysokoprężny z nowej rodziny Smartstream. Hyundai obiecuje, że nowy motor zapewni niższe spalanie przy lepszych osiągach. Dostępny będzie w dwóch różnych wersjach:
Słabsza wersja łączona jest z manualną, 6-biegową skrzynią. Deklarowane zużycie paliwa to 4,6-4,3 l/100 km (NEDC).
Oprócz ręcznej skrzyni będzie dostępny także dwusprzęgłowy, siedmiobiegowy automat. Deklarowane zużycie to 4,7-4,3 l/100 km.