Zgodnie z nazwą Mercedes Klasy A Sedan to klasyczny sedan. Do tej pory obok hatchbacka Mercedes oferował w segmencie kompakt jeszcze stylowe CLA, ale wielu kierowców, zwłaszcza w Chinach, domagało się bardziej tradycyjnej propozycji.
Mercedes Klasy A Sedan mierzy 4 549 mm długości, 1 796 mm szerokości i 1 446 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 729 mm, a bagażnik pomieści 420 l. Zwłaszcza z tych dwóch ostatnich wymiarów dumni są niemieccy inżynierowie.
Na każdym kroku podkreślają, że Mercedes Klasy A Sedan będzie jednym z najbardziej praktycznych i przestronnych samochodów w klasie. Duży rozstaw osi ma zapewnić wygodę pasażerom na tylnej kanapie, a Mercedes zadbał nie tylko o miejsce na nogi, ale także na głowę, by z tyłu w komfortowych warunkach podróżować mogli także wysocy. Z kolei otwór załadunkowy bagażnika ma zaskoczyć dużymi wymiarami, a sam kufer być bardzo ustawny.
Mercedes Klasy A tradycyjnie rywalizuje z dwoma innymi kompaktami premium z Niemiec, Audi A3 i BMW serii 1. Nowemu sedanowi jednak trudno znaleźć bezpośredniego konkurenta. BMW po prostu nie oferuje "jedynki" w takim nadwoziu.
Audi sedana w klasie kompakt ma, ale A3 Limousine to samochód od Klasy A Sedan trochę mniejszy (ma 4458 mm długości, 2 637 mm rozstawu osi, oba auta mają za to podobne bagażniki, Audi nawet większy o 5 l). Cennik A3 Limousine otwiera 111 300 zł za benzynę (1.5 150 KM) i 125 900 zł za diesla (2.0 150 KM).