Nowe Audi A6 Avant oficjalnie!

Zupełnie nowe Audi A6 mogliśmy oglądać w Genewie i Poznaniu, a marka z Ingolstadt już pokazała bardziej praktyczną odmianę modelu Avant. Czy to najładniejsze kombi w klasie?

"Piękne kombi nazywają się Avant" - już na starcie chwali się Audi. I coś w tym jest, bo nowe Audi A6 wygląda naprawdę bardzo dobrze. Wrażenie robią zwłaszcza nienaganne proporcje nowego modelu. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt. 

Audi A6 Avant 2018
Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - wymiary i pojemność bagażnika

Nowe Audi A6 Avant mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Audi podkreśla, że nowe Audi A6 to wzór w segmencie, jeżeli chodzi o przestronność wnętrza. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model ma być lepszy od całej konkurencji.

W kombi nie można nie wspomnieć o bagażniku, a i tu nowe Audi A6 nie ma się czego wstydzić. Standardowa pojemność bagażnika to 565 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrośnie do 1680 l. Szerokość otworu załadunkowego wynosi 1050 mm.

Audi A6 Avant 2018
Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 Avant - jednostki napędowe

Na razie Audi nie zdradza dokładnej gamy silnikowej nowego Audi A6 Avant, ale nie powinniśmy spodziewać się rewolucji. Pod maskę najprawdopodobniej trafią te same silniki, które znajdziemy w ofercie limuzyny. Przypomnijmy, na razie to 3.0 TFSI V6 o mocy 340 KM i trzy diesle: 3.0 TDI V6 (286 KM lub 231 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 204 KM.

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Audi twierdzi, że napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Audi A6 Avant 2018
Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Wnętrze nowego Audi A6 Avant

Wnętrze nowego Audi A6 Avant jest praktycznie identyczne jak w limuzynie. Nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.

Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.

Audi A6 Avant 2018
Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Parę słów o zawieszeniu nowego Audi A6 Avant

Audi podkreśla, że nowe A6 Avant ma zachwycać dopracowanym zawieszeniem. Auto ma być wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej. A6 Avant zaoferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Więcej o: