"Piękne kombi nazywają się Avant" - już na starcie chwali się Audi. I coś w tym jest, bo nowe Audi A6 wygląda naprawdę bardzo dobrze. Wrażenie robią zwłaszcza nienaganne proporcje nowego modelu. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt.
Nowe Audi A6 Avant mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Audi podkreśla, że nowe Audi A6 to wzór w segmencie, jeżeli chodzi o przestronność wnętrza. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model ma być lepszy od całej konkurencji.
W kombi nie można nie wspomnieć o bagażniku, a i tu nowe Audi A6 nie ma się czego wstydzić. Standardowa pojemność bagażnika to 565 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrośnie do 1680 l. Szerokość otworu załadunkowego wynosi 1050 mm.
Na razie Audi nie zdradza dokładnej gamy silnikowej nowego Audi A6 Avant, ale nie powinniśmy spodziewać się rewolucji. Pod maskę najprawdopodobniej trafią te same silniki, które znajdziemy w ofercie limuzyny. Przypomnijmy, na razie to 3.0 TFSI V6 o mocy 340 KM i trzy diesle: 3.0 TDI V6 (286 KM lub 231 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 204 KM.
Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.
Audi twierdzi, że napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
Wnętrze nowego Audi A6 Avant jest praktycznie identyczne jak w limuzynie. Nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.
Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.
Audi podkreśla, że nowe A6 Avant ma zachwycać dopracowanym zawieszeniem. Auto ma być wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej. A6 Avant zaoferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem.
Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.