W nowym Infiniti QX50 pracuje pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania. Motor potrafi się dostosować do potrzeb lub żądań kierowcy tak, aby zoptymalizować moc i wydajność. Mówiąc wprost – łączy w sobie cechy benzynowej, turbodoładowanej jednostki z właściwościami silnika wysokoprężnego.
Nowa konstrukcja może być traktowana jako alternatywa dla Diesli i układów hybrydowych. Technologia VC-Turbo potrafi być oszczędna i zapewniać wysoki moment obrotowy. Specjalnie zaprojektowany, wielodźwigniowy system dopasowuje rozmiar tłoka, co wpływa na stopień kompresji w komorze spalania. Wysoki wspiera wydajność, a niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego – od 8:1 do 14:1.
Zobacz także: Jedno z tych aut będzie Europejskim Samochodem Roku. Dziennikarze wybrali najlepszą siódemkę
Jednostka wytwarza 260 KM maksymalnej mocy i 380 Nm momentu obrotowego. W porównaniu z silnikiem benzynowym V6 montowanym w poprzednim QX50 spalanie jest niższe o 35 proc. Motor współpracuje z bezstopniową skrzynią CVT.
Nowa generacja Infiniti QX50 powstała na nowej płycie podłogowej przewidzianej dla silników montowanych z przodu, ale obsługuje napęd na przednią oś i wszystkie koła. Dzięki nowej platformie i zastosowaniu stali o superwysokiej wytrzymałości kompaktowy SUV z segmentu premium jest teraz dużo sztywniejszy, a do kabiny przenosi się dużo mniej hałasu i wibracji.