Jedno z tych aut będzie Europejskim Samochodem Roku. Dziennikarze wybrali najlepszą siódemkę

28.11.2017 13:50
Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio (fot. Alfa Romeo)

Konkurs European Car of the Year 2018 wchodzi właśnie w decydującą fazę. Właśnie poznaliśmy skład ścisłego finału. Jedno z tych aut powalczy o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2018.

Europejski Samochód Roku 2018 poznamy w marcu podczas prestiżowego Salonu Samochodowego w Genewie. Składające się z branżowych specjalistów i dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 europejskich krajów jury będzie wybierać z 7 finalistów, których właśnie poznaliśmy. W ścisłym finale mamy dwa auta z Niemiec i po jednym ze Szwecji, Francji, Włoch, Hiszpanii oraz Korei Południowej.

Na liście aut walczących o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2018 znalazło się 37 aut. Warunkiem było wprowadzenie modelu do sprzedaży w 2017 r. na przynajmniej 5 europejskich rynkach. Z 37 samochodów dziennikarze wybrali siódemkę finalistów. Oto faworyci do zdobycia tytułu:

Alfa Romeo Stelvio

Finalistów wymieniamy w kolejności alfabetycznej, zaczynamy więc od SUV-a Alfy Romeo. W zeszłorocznych rankingach bardzo wysokie miejsca zajmowała przepiękna Alfa Romeo Giulia. Ten rok należy do spokrewnionego z nią modelu Stelvio. W zeszłym roku Giulia zajęła drugie miejsce, ulegając Peugeotowi 3008. Czy Stelvio poradzi sobie lepiej? Za Stelvio nad Wisłą zapłacimy minimum 169 700 zł, w najtańszej Alfie pracuje 150-konny diesel 2.2.

Zobacz także: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Alfa Romeo StelvioAlfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Audi A8

Nowe Audi A8 to bardzo ważny model dla producenta z Ingolstadt. Nowe A8 wprowadza markę w nową erę pod wieloma względami - stylistyki, wnętrza, a także nowoczesnych technologii. Niedawno Audi A8 zadebiutowało w Polsce z bazowymi silnikami V6. Cennik otwiera wersja A8 50 TDI (286 KM) z ceną 409 000 zł.

Zobacz także: Oto nowe Audi A8, czyli "przyszłość luksusowych samochodów"

Audi A8 2017Audi A8 2017 fot. Audi

BMW serii 5

Drugim samochodem z Niemiec, który wszedł do ścisłego finału, to BMW serii 5. Nowe BMW serii 5 trochę urosło - jest o 36 mm dłuższe, o 6 mm szersze i o 2 mm wyższe od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 7 mm. Mimo ciut większy rozmiarów, G30 jest lżejsze o około 100 kg, co osiągnięto m.in. dzięki szerokiemu wykorzystaniu aluminium, wytrzymałej stali i włókna węglowego. Samo nowe nadwozie to oszczędność 62,14 kg. Cennik nowej "piątki" otwiera 520d (2.0 190 KM) i 212 500 zł.

Zobacz także: BMW serii 5 | Sportowo i ekologicznie

BMW M550i xDriveBMW M550i xDrive fot. BMW

Citroen C3 Aircross

Do finału zakwalifikowało się także sporo tańsze auto. Mały i praktyczny SUV Citroena kosztuje 52 900 zł (1.2 benzyna 82 KM). C3 Aircross mierzy 4,15 m długości i jest bratem bliźniakiem ciepło przyjętego przez rynek Opla Crosslanda X.

Zobacz także: Citroen C3 Aircross - Powiew świeżości wśród miejskich crossoverów [Pierwsza jazda]

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross fot. Citroen

Kia Stinger

To auto, które wzbudza chyba największe zainteresowanie z całej siódemki. Przepiękna Kia Stinger błyskawicznie zdobyła serca wielu miłośników motoryzacji niesamowitym wyglądem, dopracowanym wnętrzem i mocnym silnikiem V6 w topowej wersji. Kia w wielkim stylu wkroczyła do nowego dla siebie segmentu. Najtańszy Stinger z silnikiem 2.0 255 KM został w Polsce wyceniony na 149 900 zł.

Kia nowym modelem chce podgryzać klasę premium, od wszystkich rywali, do których się porównuje (Audi, BMW itd) jest tańsza.

Zobacz także: Kia Stinger - jedno z najgorętszych aut na rynku. Broń wymierzona w klasę premium [Pierwsza jazda]

Kia StingerKia Stinger fot. Kia

Seat Ibiza

Nie tylko crossover Citroena reprezentuje w siódemce finalistów bardzo popularny w Europie segment B. Nowy Seat Ibiza to bardziej klasyczna propozycja dla wszystkich, którzy wciąż preferują hatchbacki. Dla miłośników crossoverów w tej klasie Seat ma model Arona. Nowa Ibiza to zdecydowanie jeden z najlepszych miejskich samochodów na rynku. Hiszpański maluch został w Polsce wyceniony na 48 900 zł. Jednak aktualnie bazowa, całkiem nieźle wyposażona wersja Reference (ma klimatyzację i radio), została przeceniona do 43 900 zł.

Zobacz także: Dawno nie testowaliśmy tak dobrego małego auta. Nowy Seat Ibiza zaskakuje!

Seat Ibiza 2017Seat Ibiza 2017 fot. Seat

Volvo XC40

Siódemkę finalistów zamyka nowość ze Szwecji, czyli kompaktowy SUV Volvo XC40. To model bardzo ciekawy z polskiego punktu widzenia. Większe XC60 jest najpopularniejszym samochodem luksusowym w naszym kraju. Wiele osób twierdzi, że XC40 może powtórzyć sukces starszego i większego brata. Nad Wisłę nie przyjechały jeszcze bazowe wersje XC40, aktualnie cennik otwiera 170 900 zł za odmianę D4 (2.0 190 KM) z napędem AWD i automatem.

Zobacz także: Ciekawa oferta Szwedów. Volvo XC40 jak telefon w abonamencie

Volvo XC40Volvo XC40 Fot. Volvo

Zwycięzcę poznamy w marcu. A które auto jest Waszym faworytem? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.

Nowy Citroen C3 - test

Który samochód powinien zostać wybrany Europejskim Samochodu Roku 2018?
Zobacz także
Komentarze (21)
Europejski Samochód Roku 2018 - finaliści
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antirussia81

    Oceniono 11 razy 5

    Zagłosowałbym na Alfę, ale wygra pewnie Volvo.

  • Gość: Barnaba

    Oceniono 9 razy 3

    Zdecydowanie jestem za Stingerem - za śmiałość Kii i piękny design. No i za mocne silniki. Dalej Alfa, Volvo i BMW.

  • Gość: ...

    Oceniono 22 razy 2

    Ja jestem za Stingerkiem.

  • Gość: oki

    Oceniono 5 razy 1

    alfa bo nawet za 10 lat będzie piękna a całą resztę zje czas albo radza

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 8 razy 0

    Wybór smochodu roku w takiej formule jak teraz nie ma już sensu. To zupełnie rożne samochody, klasy, wielkości, technologie. Zasadny byłby wybór w danej klasie, żeby porównywać jabłka z jabłkami a nie seata ibizę z audi A8. Gdzie logika ? Ewentualnie wybór najlepszej innowacji, technologii ale nie samochodu bo jasne, że audi jest w 500% lepsze od ibizy.

  • pm7303

    Oceniono 8 razy 0

    A dlaczego w ankiecie nie ma odpowiedzi "Żadny z nich"?

  • Gość: Stefan

    Oceniono 2 razy -2

    Zawsze sobie zadaje pytanie którym z nich chciał bym jezdzic i wybór padł na Audi A8 lub BMW 5

  • Gość: Velociraptor

    Oceniono 4 razy -2

    Stinger przebija wszystko... reszta może być ale ceny powalają, nie do uwierzenia że można sobie tak cenić przestarzały design i technikę... w Stingerze jest to racjonalne!

  • Andrzej T

    Oceniono 2 razy -2

    Nowa piątka i A8 wiadomo, perfekcyjne, chociaż w Audi rezygnacja z przycisków mnie zniechęca. Serce podpowiada Stelvio i Stinger, ale wygra pewnie jakiś mały paździerz z silnikiem 1.0 ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane