Jeep już jutro uruchomi w Stanach Zjednoczonych przyjmowanie zamówień na topową odmianę Grand Cherokee. Do pierwszych kierowców bestia ma przyjechać w okolicach października. 707-konny Trackhawk został wyceniony na 85 900 dolarów (309 tys. zł), ale trzeba do tego dodać jeszcze 1 095 dolarów specjalnej opłaty (tzw. destination fee). W sumie daje to 86 995 dolarów. Przy dzisiejszym kursie w złotówkach to ok. 313 tysięcy.
Jeepa Grand Cherokee Trackhawk to topowa odmiana SUV-a - pod maską pracuje bowiem potężna V-ósemka, którą do tej pory znaliśmy z dwóch muscle carów, Challengera i Chargera w wersji Hellcat. Ma 6,2 litra pojemności, 707 KM mocy i 875 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor współpracuje z 8-biegowym automatem. W Grand Cherokee moc trafia na cztery koła. Z wyglądu trudno odróżnić topowe Grand Cherokee od wersji SRT. Głównym wyróżnikiem są emblematy umieszczone na karoserii.
Osiągi Jeepa Grand Cherokee Trackhawk robią wrażenie. Olbrzymi SUV rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,5 s! Na długiej prostej bez najmniejszego problemu rozpędzi się do 290 km/h. A jeżeli zabierzecie go na zawody na typowo amerykańskim dystansie 1/4 mili, to pokona go w oszałamiające 11,6 s.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk fot. Jeep
"To najmocniejszy i najszybszy SUV na rynku! Po prostu nie znajdziecie drugiego takiego auta jak Grand Cherokee Trackhawk. Co więcej z ceną 85 900 dolarów Trackhawk jest najtańszym mocnym SUV-em." - zachwala nowego Jeepa szef marki Mike Manley.
Jeżeli szukamy SUV-a o podobnej mocy i osiągach to trzeba zainteresować się autami oferowanymi przez niemieckie marki premium. Jednym z głównych konkurentów Trackhawka będzie Porsche Cayenne Turbo (520 KM, 4,2 s). Na amerykańskiej ziemi Niemcy wycenili go na 116 500 dolarów, czyli ok. 420 tys zł. Wersja Turbo S (570 KM, 3,8 s) to już zupełnie inna półka cenowa - 161 600 dolarów (582 tys. zł). Przypomnijmy, Trackhawk kosztuje 85 900 dolarów (309 tys zł).
Z kolei BMW X5 M (4.4 575 KM, 4,2 s) to wydatek rzędu 100 700 dolarów (362 tys zł), a Mercedes-AMG GLS 63 (5.5 585 KM, 4,6 s.) - 125 300 dolarów (451 tys. zł). Audi na razie nie ma w USA w ofercie modelu SQ7.