102 000 złotych - na tyle Nissan wycenił swojego nowego SUV-a na rynku polskim. W bazowej wersji wyposażenia Visia standardowe wyposażenie obejmuje między innymi 6 poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold (w wersjach z manualną skrzynią biegów), tempomat i ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start.
Nissan X-Trail będzie dostępny jeszcze w trzech znacznie lepiej wyposażonych wersjach: Acenta (od 112 800 zł), N-Connecta (od 124 750 zł) oraz najwyższej Tekna, której ceny startują od 138 750 zł).
Pod maską bez zmian. Do wyboru są: silnik benzynowy (1.6 o mocy 163 KM), dwa silniki wysokoprężne różniące się mocą (1.6 130 KM lub 2.0 177 KM), sześciobiegowa przekładnia manualna lub bezstopniowa przekładnia automatyczna Xtronic, napęd na przednie koła lub 4WD. Nissan X-Trail dostępny jest oczywiście z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną.
Nissan X-Trail to jeden z pionierów swojego segmentu. Jednak w dobie rosnącej popularności SUV-ów i crossoverów ostatnio przybyło mu konkurentów. To już nie tylko Mitsubishi Outlander, ale także Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 czy bratni Renault Koleos.
Cennik nowego Nissana X-Trail otwiera 102 000 zł. Zbudowane na jego bazie Renault Koleos kosztuje 111 400 zł i dostępne jest tylko z jednostkami wysokoprężnymi. Sporo tańsza jest za to Skoda Kodiaq - trzeba na nią wydać 92 400 zł, ale w standardzie dostępna jest ze 125-konnym silnikiem benzynowym. Kodiaq z rozsądniejszym, 150-konnym 1.4 TSI kosztuje już 108 900 zł. Z kolei Peugeot i Mitsubishi kosztują po 99 990 zł - pod maską 5008 pracuje 1.2 PureTech o mocy 130 KM, a w Outlanderze dwulitrowa benzyna o mocy 150 KM. W segmencie dużych SUV-ów wymienia się także Hyundaia Santa Fe i Kię Sorento, ale Koreańczycy oferują je od razu w wersji wysokoprężnej z bogatym wyposażeniem. Stąd wysoka wyjściowa cena - Santa Fe (2.0 150 KM) kosztuje 141 300 zł, Sorento (2.0 185 KM) - 147 500 zł.
Dzisiaj przyglądamy się przede wszystkim cenom, ale jeżeli jesteście zainteresowani, co dokładnie zmieniło się w bestsellerowym SUV-ie, to polecamy nasz obszerny materiał: Oto nowy Nissan X-Trail. Sporo zmian, ale bez rewolucji.
Tak jak wspomnieliśmy powyżej, jednostki napędowe pozostały bez zmian. Japończycy unowocześnili wygląd SUV-a, a także poważnie odświeżyli wnętrze. Nie wiemy nic o zmianie rozmiarów X-Traila, oprócz tego, że bagażnik ma teraz 565 l (+ 15 l), a jego klapę można otworzyć bez użycia rąk, ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Dużą nowością jest technologia autonomicznej jazdy ProPILOT. System ten będzie kontrolował układ kierowniczy, przyspieszenie i hamowanie przy dużym natężeniu ruchu oraz w czasie jazdy z dużą prędkością jednym pasem autostrady.