Nissan Qasqai to niekwestionowany dominator europejskiego rynku crossoverów i SUV-ów. W pierwszym kwartale tego roku Nissan sprzedał dokładnie 75 144 Qashqaiów. Dla porównania, na Peugeota 3008 zdecydowało się w tym czasie 37 163 Europejczyków, na Forda Kugę - 40 033, Seata Atekę - 21 797 a na Toyotę C-HR - 31 888. Teraz na europejski rynek przyjeżdża nowy Qashqai. Co dokładnie się w nim zmieniło, dowiecie się tutaj: Nissan Qashqai | Utrzymać dystans, a my przechodzimy do polskich cen.
Przedliftinogowy cennik otwierało 78 200 zł. Teraz za Qashqaia zapłacimy trochę więcej, bo 79 750 zł. W tej cenie pod maską pracuje silnik benzynowy 1.2 DIG-T o mocy 115 KM, który współpracuje z ręczną skrzynią.
W podstawowej wersji Visia wyposażenie modelu obejmuje między innymi 6 poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold (w wersjach z manualną skrzynią biegów), tempomat i ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, zdalnie sterowane elektryczne szyby z funkcją auto, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start.
Benzyna 1.2 DIG-T 115 - od 79 750 zł
Benzyna 1.2 DIG-T 115 z automatem Xtronic - od 87 750 zł
Benzyna 1.6 DIG-T 160 - od 88 150 zł
Diesel 1.5 dCi 110 - 89 250 zł
Diesel 1.6 dCi 130 - 96 130 - 96 150 zł
Diesel 1.6 dCi 130 Xtronic CVT - 104 150 zł
Diesel 1.6 dCi 130 All Mode 4x4 - 103 750 zł
Wszystkie powyższe ceny dotyczą standardowego wyposażenia w cenniku znajdziemy jeszcze następujące pozycje: Acenta, N-Connecta, Tekna oraz Tekna+. Ta ostatnia to zupełna nowość w ofercie crossovera. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa zostały w niej pokryte najwyższej jakości skórą Nappa (do wyboru w czarnym lub śliwkowym kolorze) z eleganckim pikowaniem 3D. Przednie fotele są elektrycznie regulowane, a kierowcy – dodatkowo z pamięcią ustawienia. Nowością jest także 8-głośnikowy system BOSE Premium, zapewniający najwyższą jakość dźwięku. Cechą charakterystyczną tej wersji są lusterka zewnętrzne, wykończone w kolorze satynowego aluminium. Elementem standardowego wyposażenia Nissana Qashqai Tekna+ jest także szklany, panoramiczny dach.
Nowy Nissan Qashqai został wyceniony na 79 750 zł (1.2 Benzyna 115 KM). Brat bliźniak z Francji, Renault Kadjar, jest trochę tańszy. Kosztuje 77 500 zł i w standardzie oferowany jest z mocniejszym silnikiem 1.2 Tce o mocy 130 KM. Ciut tańszy jest także nowy gracz w segmencie rodem z koncernu VAG, Seat Ateca. Za hiszpańskiego crossovera ze 115-konnym 1.0 TSI trzeba zapłacić 78 400 zł. Bardzo ciekawą propozycję ma też Kia - 132-konny (1.6 benzyna) Sportage kosztuje 75 990 zł.
Segment kompaktowych SUV-ów jest bardzo pojemny. Swoje propozycje mają w nim także Volkswagen, Ford i Hyundai, ale cała trójka pozycjonuje swoje auta pół półki wyżej. Są większe od Qashqaia i znacznie droższe. Na Tiguana trzeba wydać 89 900 zł (1.4 benzyna 125 KM), na Kugę - 93 950 zł (1.5 benzyna 120 KM), a Tucsona - 85 990 zł (1.6 benzyna 132 KM).
Toyota C-HR z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM kosztuje 81 900 zł. Qashqaia chce podgryzać także dwóch innych japońskich producentów, Suzuki oraz Mitsubishi. Trzeba jednak pamiętać, że to tańsze, budżetowe propozycje. SX4 S-Cross kosztuje 66 900 zł (1.0 benzyna 112 KM), a ASX - 69 990 zł (1.6 benzyna 117 KM).