Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

Ledwo co odetchnęliśmy po Poznaniu, a branżę zdominowały wieści z dwóch kolejnych wielkich imprez. Na Szanghaj i Nowy Jork producenci przygotowali kilka naprawdę ważnych premier

Liczba premier z tego tygodnia może przytłoczyć - producenci nas nie oszczędzali. I mimo że i Nowy Jork, i Szanghaj znajdują się od nas bardzo daleko, to znakomita większość zaprezentowanych samochodów to modele globalne, które lada chwila trafią na Stary Kontynent.

Przykładowo, Mercedes w Szanghaju najpierw zaprezentował sedana Concept A. Można by pomyśleć, że to ciekawostka, bo klasyczne sedany w Europie to coraz mniejsza nisza, ale prototyp to zapowiedź nowej stylistyki wszystkich kompaktowych Mercedesów. Co więcej, chwile później Daimler wyprowadził kolejny cios i nową klasą S powrócił na tron w segmencie limuzyn. Z kolei koncern VAG stawia na crossovery i SUV-y. Oczywiście z napędem elektrycznym. I tak Volkswagen pokazał kolejny koncept I.D., tym razem o imieniu Crozz (500 km zasięgu), Skoda prototyp Vision E (bezpośrednio zapowiada Kodiaqa Coupe, a pośrednio Superba Plug-in), a Audi chce zrewolucjonizować auta Gran Turismo pięknym E-Tronem Sportback (rynkowa premiera już za 2 lata).

A jakby SUV-ów było Wam mało, to Lexus ma dla Was poważnie odświeżonego NX-a, Citroen zachwycił świetnie wyglądającym C5 Aircross, Jeep na pokładzie Yuntu eksperymentuje z napędem hybrydowym, a Opel nareszcie zaprezentował bliźniaka Peugeota 3008, model Grandland X.

Mercedes klasy S 2017Mercedes klasy S 2017 fot. Mercedes fot. Mercedes | Wnętrze nowej klasy S ocieka luksusem

Poza głośnymi premierami Wasze największe zainteresowanie w tym tygodniu wzbudziły zmiany, jakie już niedługo dotkną taryfikator mandatów . W telegraficznym skrócie, kary będą surowsze. Głosowaliście też na Samochodu Roku Czytelników Moto.pl . Walka w trzech grupach była bardzo zażarta, a w przyszłym tygodniu szykuje się wielki finał, gdzie trudno wskazać faworyta.

Wszystkie najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia znajdziecie poniżej:

Więcej o:
Copyright © Agora SA