• Link został skopiowany

Salon Detroit 2017 | Ford F-150 | Czas na duże zmiany

Zupełnie nowa generacja Forda F-150 została zaprezentowana 3 lata temu. Teraz nadszedł czas na lifting. Zmieniło się dość sporo. Głównie pod maską
Ford F-150 MY 2018
fot. Ford

Szef projektantów Forda, Gordon Platto, stwierdził, że głównym zamysłem faceliftingu było pokazanie bliskiego związku podstawowego modelu serii F, F-150, z ekstremalnymi pickupami Super Duty. To właśnie dlatego nowe grille (w F-150 osłony chłodnicy różnią się dość wyraźnie w zależności od wersji) stały się znacznie masywniejsze i szersze. Podobnie jak nadkola. Platto twierdzi, że Ford F-150 otrzyma wraz z faceliftingiem aż 7 nowych wzorów grilla.

Przeprojektowano także charakterystyczne LED-owe reflektory w kształcie litery C, a na liście lakierów pojawi się kilka nowych pozycji. Zapowiedziano też 6 nowych wzorów felg - od 17 do 22  cali. Z tyłu F-150 dla wersji King Ranch, Platinum oraz Limited przygotowano nowe klapy. Każdy model ma być łatwy do odróżnienia już po pierwszym spojrzeniu.

Ford F-150 MY 2018
Ford F-150 MY 2018 fot. Ford

Nowy Ford F-150 | Rewolucja pod maską

Największą nowością jest pojawienie się pod maską trzylitrowego turbodiesla V6. Amerykanie dotąd nie mieli możliwości zamówienia swojego ulubionego auta z silnikiem wysokoprężnym. W F-150 dostępne były tylko silniki benzynowe. Niestety, Ford nie ujawnił jeszcze niczego poza pojemnością i układem cylindrów. Moc, moment obrotowy, osiągi i spalanie - wszystko to zostanie ujawnione później. Kiedy? Ford nie musi się spieszyć, bo data wprowadzenia na rynek wersji wysokoprężnej to "nie wcześniej niż lato 2018 r.". Silnik będzie parowany z 10-biegowym automatem.

Duże zmiany także w silnikach benzynowych. Przede wszystkim, zupełnie nowy silnik bazowy. Będzie to od teraz 3,3 litrowa V-szóstka, która prawdopodobnie będzie oferować 282 KM i 343 Nm. Zastąpi dotychczasowy podstawowy silnik o pojemności 3,5 litra. Nowe V6 będzie parowane z automatem o 6 przełożeniach.

Reszta jednostek napędowych w F-150 pozostaje bez zmian. To dwa, sześciocylindrowe EcoBoosty o pojemności 2,7 i 3,5 litra oraz 5-litrowa V-ósemka. Wszystkie trzy parowane są z 10-biegowym automatem. Topowy silnik już niedługo zostanie zastąpiony zupełnie nową konstrukcją - Ford pożegna się z 5.0 V8 Coyote i zastąpi go V8 o ciut mniejszej pojemności (4,8 l), ale lepszych osiągach. Podobna zmiana czeka także - dostępnego w Europie - Mustanga.

Ford F-150 MY 2018
Ford F-150 MY 2018 fot. Ford

Nowy Ford F-150 | Nowy system, parę nowości

W kabinie klasyka gatunku. Ford mówi o "materiałach wyższej jakości i lepszym spasowaniu". Zapowiedziano także lekkie porządki i odświeżenie projektu. Jednak największą zmianą jest najnowsza wersja systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz łącznością z siecią 4G LTE. Ford chwali się także nowym zestawem audio przygotowanym z firmą Bang & Olufsen.

Nie zabraknie też poważnej aktualizacji pokładowych systemów bezpieczeństwa. Mowa m.in. o systemie zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania w ekstremalnych sytuacjach, asystencie martwego pola, asystencie utrzymania pasa ruchu czy adaptacyjnym tempomacie. W manewrowaniu pickupem pomogą kamery 360 stopni.

Nowy Ford F-150 | Pierwsze wideo

Nowy Ford F-150 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Na wersję z silnikiem Diesla Amerykanie poczekają do przyszłego lata.

Więcej o: