Chiron ze szkicu to pierwszy pomysł na następcę Veyrona Sashy Selipanova, szefa stylistów marki. Linia boczna i tył auta ze szkicu są bardzo zbliżone do produkcyjnej wersji superauta. Największe zmiany to oczywiście przód Chirona - Selipanov w swojej wizji postawił na bardzo futurystyczny wygląd. W oczy rzuca się przede wszystkim brak klasycznych reflektorów i cztery potężne wloty powietrza.
Selipanov przeszedł do Bugatti w 2014 roku i to on odpowiada za koncepcyjne Vision GT oraz finalnego Chirona. Wcześniej (w latach 2010-2014) pracował dla Lamborghini i był jednym z głównych projektantów Huracana. Fachu uczył się jako stażysta w Mazdzie, a potem trafił pod skrzydła koncernu Volkswagen.
Dla porównania w naszej galerii zamieszczamy także zdjęcia Chirona w ostatecznej wersji. Który pomysł na supersamochód Wam się bardziej podoba?
Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu.
Osiągi nowego Bugatti mogą przyprawić o zawrót głowy. A trzeba wspomnieć, że Francuzi od razu zapowiedzieli, że to dopiero wstęp. Już za jakiś czas powstanie wersja Super Sport, która pokusi się o bicie rekordów świata.
0-100 km/h - mniej niż 2,5 sekundy
0-200 km/h - mniej niż 6,5 sekundy
0-300 km/h - mniej niż 13,6 sekundy
Prędkość maksymalna - 420 km/h
ZOBACZ TAKŻE:
Koenigsegg Regera | Bugatti Chiron na celowniku
INNE LINKI