Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Teraz przyszedł czas na 40. urodziny, które Niemcy świętują Clubsportem. Ceny Golfa GTI Clubsport startują od 132 590 zł za wersję trzydrzwiową z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 265 KM (o 35 KM więcej niż w zwykłym GTI z pakietem Performance). Dzięki funkcji boost, uruchamianej przy gwałtownym przyspieszaniu, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM. Clubsport z 6-biegowym manualem przyspiesza do setki w 6,3 s i osiąga maksymalnie 250 km/h. Volkswagen deklaruje, że średnie zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej to 8 300 zł. Podobno zapewnia ona identyczne osiągi.
Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają m.in.: obudowy lusterek lakierowane na czarno, przyciemniane szyby boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz dwuczęściowy spojler z tyłu. Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów "Belvedere" z oponami w rozmiarze 225/40. Z profilu auto nawiązuje do GTI z 1976 roku, w którym z boku na wysokości zderzaka przebiegał szeroki czarny pas. Podobna linia zdobi najnowszą jubileuszową edycję niemieckiego kompaktu.
We wnętrzu odnajdujemy sportowe fotele kierowcy i pasażera wyposażone w regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Volkswagen wyposażył Clubsporta dodatkowo w trójramienną, obszytą alcantarą kierownicę, z wszytym czerwonym paskiem, oznaczającym jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI - tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.
Na liście wyposażenia standardowego znajdują się ponadto m.in.: system radiowy "Composition Media" z 6,5-calowym ekranem dotykowym, 8 głośników, bluetooth, automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system "Park Pilot", czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia.
GTI Clubsport ze swoim 290-konnym silnikiem plasuje się w połowie stawki pomiędzy innymi przednionapędowymi, sportowymi hatchbackami. Jak 132 590 zł za specjalnego Golfa wypada na tle konkurentów?
- Ford Focus ST (250 KM) - 116 600 zł, - Seat Leon Cupra 290 (290 KM) - 121 900 zł, - Peugeot 308 GTI (272 KM) - 132 900 zł, - Honda Civic Type-R (310 KM) - 146 800 zł.
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen Tiguan | Polskie ceny
INNE LINKI:
źródło: Okazje.info