Nowa generacja modelu Edge została stworzona na bazie platformy podłogowej, którą znamy z Forda Mondeo. Auto ma przyciągać klientów ciekawą, charyzmatyczną stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami. To kawał SUV-a. Auto mierzy 4808 mm długości, 1928 mm szerokości, 1692 mm wysokości i 2848 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 800 litrów.
Pod maską dużego Forda mogą pracować dwie wersje wysokoprężnego silnika 2.0 TDCi. Pierwsza oferuje moc 180 KM i moment 400 Nm współpracując z sześciobiegową skrzynią ręczną. Druga dostarcza 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego i będzie dostępna jedynie z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. W Polsce Edge dostępny jest tylko z napędem na cztery koła. Wykorzystuje sprzęgło sterowane elektroniczne potrafiące w razie konieczności przesłać 100% mocy na jedną z osi.
Ford Edge Trend 2.0 TDCI - 166 600 złotych
Ford Edge Titanium 2.0 TDCI - 182 900 złotych
Ford Edge Titanium 2.0 TDCI Twin-Turbo - 197 900 złotych
Ford Edge Sport 2.0 TDCI - 188 500 złotych
Ford Edge Sport 2.0 TDCI Twin-Turbo - 203 500 złotych
Podstawowa wersja wyposażenia TREND to m.in.:
- 19" obręcze ze stopów lekkich, wzór 5-ramienny - Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa - Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 i 8" wyświetlaczem - System Lane Keeping Alert - Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem - Tempomat z Intelligent Sped Limiter - Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia - Przycisk rozrusznika Ford Power - 2 końcówki układu wydechowego
TITANIUM to Trend plus m.in.:
- 19" obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny - Nawigacja satelitarna CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 - System Ford KeyFree - Drzwi bagażnika otwierane elektrycznie i bezdotykowo - Przednia szyba podgrzewana i z filtrem IR - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu - Podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica - Relingi bagażnika dachowego (niedostępne z dachem panoramicznym)
SPORT rozszerza Titanium m.in. o:
- 20" obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2FAK) - Nawigacja satelitarna Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFAZ) - Sportowe elementy stylizacji nadwozia - Układ kierowniczy adaptacyjny - Zawieszenie sportowe - Sportowe nakładki na pedały
Ford Edge z mocniejszym silnikiem 2.0 TDCi Twin-Turbo (210 KM) będzie podgryzał najpoważniejszych graczy w segmencie, czyli Touarega i Grand Cherokee. Obydwaj konkurenci oferują większe trzylitrowe V-szóstki, ale podwójnie doładowany motor Forda ma więcej mocy, a Edge jest wyraźnie tańszy od Volkswagena i Jeepa. Jego cena startuje od niecałych 200 tysięcy, a rywale w podstawie przekraczają 230 tysięcy.
Volkswagen Touareg (Diesel 3.0 204 KM) - od 234 190 złotych
Jeep Grand Cherokee (Diesel 3.0 190 KM) - od 234 000 złotych
Jeżeli porównamy Forda z resztą segmentu "dużych SUV-ów", to okaże się, że się, że Edge jest trochę większy od konkurentów i - w większości przypadków - oferuje więcej mocy oraz lepsze wyposażenie bazowe. Jednak tutaj Ford traci atut niskiej ceny. 166 600 złotych to jedna z wyższych kwot otwierających cennik.
Mitsubishi Outlander (Diesel 2.2 150 KM) - od 155 990 złotych
Hyundai Santa Fe (Diesel 2.0 150 KM) - od 140 300 złotych
Kia Sorento (Diesel 2.0 185 KM) - od 147 500 złotych
Fiat Freemont (Diesel 2.0 170 KM) - od 129 000 złotych
ZOBACZ TAKŻE:
Stwórz swojego własnego Forda GT
INNE LINKI
źródło: Okazje.info